شناسهٔ خبر: 26845 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تطبیق عناوین درسی دکتری فناوری معماری با استاندارهای اسلامی

رئیس کارگروه تخصصی هنر شورای تحول علوم انسانی از تطبیق عناوین درسی دکتری فناوری معماری با استاندارهای فرهنگی و اسلامی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجید سرسنگی با اشاره به بازنگری دروس هنر گفت: دو کمیته وجود دارد که  روی دروس هنرکار می کنند، یکی کمیته هنر شورای گسترش که رئیس کمیته آن من هستم و دانشگاه ها رشته های جدید خود را به این کمیته معرفی می کنند.

وی ادامه داد: چندی پیش رشته " دکتری فناوری معماری"  دراین کمیته تصویب شد که باید برای تصویب نهایی به کمیته هنر شورای تحول علوم انسانی ارسال شود تا عناوین این دروس با استاندارد فرهنگی، اسلامی ما مطابقت داده شود تا مشکلی ایجاد نشود.

رئیس کارگروه تخصصی هنر شورای تحول علوم انسانی افزود: بین دو کمیته هنر هماهنگی خوبی داریم و رشته هایی را که در آن کمیته تصویب می کنیم به شورای تحول ارسال می کنیم تا اگر منافاتی با هویت فرهنگی و هنری ما نداشته باشد به دانشگاه ها  ابلاغ شود .

وی ادامه داد: این دو کمیته هنر در حوزه آموزش عالی ضروری هستند اگر رشته ای قرار است به وجود آید حتما باید در کمیته شورای گسترش آموزش عالی بررسی شود، اگر استاندارد لازم را داشته باشد تصویب و بعد به کمیته هنر شورای تحول ارسال می شود تا واحدهای درسی، عناوین درسی و سرفصل ها با مسایل فرهنگی و هنری کشور مطابقت داده شود و درس جدیدی که ارایه می شود از نظر علمی و فرهنگی استاندار لازم را داشته باشد .

نظر شما