شناسهٔ خبر: 26888 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سند ملی سواد رسانه ای تدوین شد

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: سند ملی سواد رسانه ای برای استفاده اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان در چهار رویکرد اصلی تدوین شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ «محمدرضا رستمی» در اولین روز از سفر خود به استان مرکزی در نشست بررسی نحوه کسب و کار در فضای مجازی در اراک افزود: سند ملی سواد رسانه ای در کمیته تخصصی فضای مجازی تدوین شده است و به زودی در اختیار تمام اداره های کل ورزش و جوانان استان ها قرار می گیرد. 

وی ادامه داد: این سند در چهار رویکرد اصلی استفاده بهینه از گوشی های تلفن های همراه، اینترنت، ماهواره و بازی های رایانه ای تدوین شده است. 

مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: بر اساس برنامه ریزی های وزارت ورزش و جوانان در هر استان یک سازمان مردم نهاد با محوریت سواد رسانه تشکیل و با نظارت استانداری ها و مدیران کل ورزش و جوانان آموزش های لازم را در این خصوص به اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان ارائه می کنند. 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مقوله اشتغال مهمترین دغدغه مسوولان و مردم است با استفاده علمی و تخصصی از فضای مجازی می توانیم گامی اساسی در راستای ایجاد اشتغال جوانان برداریم. 

رستمی افزود: با ایجاد طرح توانمندسازی کسب و کار در فضای مجازی، فرصت اشتغال برای 31هزار نفر در نقاط مختلف ایران اسلامی ایجاد می شود.

وی گفت:طرح توانمندسازی کسب و کار فضای مجازی برای جوانان در همه استان ها اجرا می شود و این طرح شامل کسب و کار فضای مجازی، خویش فرما و دانش بنیان است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ارائه ایده ، ایده یابی و ظرفیت سازی در اشتغال با رویکرد استفاده حداکثری از فرصت های فضای مجازی با نگاه بومی در راستای تحقق این طرح مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: زندگی جوانان با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و تاثیرات فضای مجازی را باید در زندگی جوانان رصد کرد.

رستمی ادامه داد: توانمندسازی جوانان برای کسب و کار در فضای مجازی مهم ترین هدف اجرای این طرح به شمار می رود که مسوولان و مدیران دستگاه های دولتی باید اداره کل ورزش و جوانان را در راستای هر چه منسجم تر آن حمایت کنند. 

وی یادآوری کرد: وضعیت اقتصادی دولت فعلی به گونه ای است که دخالت مستقیم دولت را در خصوص ساماندهی وضعیت جوانان از لحاظ اشتغال و ازدواج سلب کرده است بنابراین جوانان باید با تکیه بر داشته های خود و تشکیل گروه های منسجم در راستای ایجاد اشتغال برای خود گام بردارند. 
 

نظر شما