شناسهٔ خبر: 26893 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مبانی اندیشه سیاسی اسلام به چاپ نهم رسید

مبانی اندیشه سیاسی اسلام با پرداخت به مباحثی همچون قدرت سیاسی و توسعه و دین و سیاست براین همین بار به زیرو طبع آراسته شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ چاپ نهم کتاب «مبانی اندیشه سیاسی اسلام» منتشر و روانه بازار نشر شد. 

 بنابراین گزارش، اندیشه سیاسی در رابطه با سیاست و حکومت شکل می گیرد، عناصر اصلی این مجموعه عبارتند از امامت، ولایت فقیه، شورا، احترام به افکار عمومی، حق تعیین سرنوشت جمعی، رضایت عمومی، انتقاد خیرخواهانه (نصح)، نظارت عمومی (امر به معروف و نهی از منکر)، آزادی و استقلال و سیادت اسلام و دولت اسلامی.

اندیشه سیاسی اسلام به لحاظ قلمرو مباحث کلامی با کنکاش عقلی مورد بحث قرار می گیرد و چون سایر مباحث کلامی در توحید و معاد و امامت به جرگه مباحث فلسفی اسلام می پیوندد و در حوزه فقهی با متد استنباط از متون قرآن و سنت مورد بررسی قرار می گیرد و در هر دو حوزه از تجربیات بشری نیز سود برده می شود.

این گزارش می افزاید: کتاب اندیشه سیاسی اسلام، در هشت فصل شامل فصل اول: کلیات، فصل دوم: دین و سیاست، فصل سوم: سیری در اندیشه های سیاسی، فصل چهارم: فلسفه سیاسی اسلام، فصل پنجم: اندیشه سیاسی در متون اسلامی، فصل ششم: قدرت سیاسی و توسعه، فصل هفتم: مسائل حقوق بشر در اندیشه سیاسی اسلام و فصل هشتم: نتیجه گیری تدوین شده است.

گفتنی است، «مبانی اندیشه سیاسی اسلام» برای نهمین بار به قلم عباسعلی عمید زنجانی و به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما