شناسهٔ خبر: 26949 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات سید محمد صدر کتاب شد

کتاب خاطرات سید محمد صدر با عنوان «صدرنامه» توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ انتشارات سوره مهر به زودی کتاب «صدرنامه» شامل خاطرات سید محمد صدر را با تدوین محمد قبادی در دست انتشار قرار داده است.

این کتاب شامل خاطرات و تحلیلهای سیدمحمد صدر از تولد و خاندانش تا پاییز ۱۳۶۴ است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

این کتاب در هفت فصل تدوین شده است که شامل پیشینه خانوادگی، تولد و تحصیل، دوران دانشجویی، ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، فعالیت در کوران انقلاب، فعالیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور در دولت شهید رجایی و خدمت در وزارت امور خارجه می‌شود.

قبادی در بخشی از مقدمه این کتاب ردباره این خاطرات نوشته است: صدر با این شرط خاطراتش را در اختیارم گذارد که نه سخنش کوتاه، خلاصه تدوین شود و نه پی‌نوشتی جانبدارانه بدان افزوده شود. تأکید او مرا نیز به وسواس انداخت و از این رو خاطراتش را به صورت پرسش و پاسخ تدوین کردم تا مرز بین راوی و تدوین‌گر و مصاحبه‌ مشخص گردد.

پرسش و پاسخهای متن حاضر برآمده از دو مصاحبه پیش گفته است و چون آن دو مصاحبه‌ بر مدار گفت‌وگویی فعال قرار نداشت، پس چاره را در مصاحبه‌ای تکمیلی یافتم و آن را در پنج جلسه در محل وزارت امور خارجه انجام دادم. این پرسش و پاسخها ورای آن گفت‌وگوها و سوالاتی است که پس از تدوین کار و در زمان حک و اصلاح اثر، با ایشان مطرح کردم و در متن گنجاندم.

یادآوری می‌شود سید محمد صدر دیپلمات باسابقه ایرانی و مشاور ارشد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه است. وی فرزند آیت‌الله سیدرضا صدر و برادرزاده سید موسی صدر و پدرهمسر سید یاسر خمینی است و در حال حاضر پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات وزارت خارجه به شمار می‌رود.

نظر شما