شناسهٔ خبر: 26953 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تئاتری که به مناسبت از سرگیری روابط سیاسی آمریکاو کوبا اجرا می‌شود

این روزها و بعد از تغییر رویکرد سیاسی ایالات متحده آمریکا به کوبا، نمایش موزیکال «منافع» با حضور بازیگران تئاتر برادوی و تئاتر کوبا در شهر هاوانا به صحنه رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ بعد از اینکه در روز 17 دسامبر سال 2014 ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که در روابط دیپلماتیک خود با کوبا تجدید نظر کرده است، بعد از گذشت 50 سال روابط سرد سیاسی ارتباط میان 2 کشور برقرار شد. اولین اقدامی که در این ارتباط انجام شده، اجرای نمایش موزیکال «منافع» است که از شب عید سال 2015 در هاوانا روی صحنه رفت.

این نمایش که از موزیکال‌های معروف آمریکایی و به نوعی یک راک موزیکال است با حضور بازیگران تئاتر آمریکا و کوبا اجرا می‌شود. نمایش موزیکال «منافع» داستان چند جوان هنرمند تهی‌دست را روایت می‌کند که زیر سایه ایدز و هپاتیت و در زمان رشد بوهمین‌های آلفابت سیتی، برای نجات پیدا کردن و خلق یک زندگی تازه در منطقه ایست ویلج نیویورک تقلا می‌کنند.

نمایش موزیکال رنت

صحنه‌ای از اجرای نمایش موزیکال آمریکایی «منافع» در کوبا

بوهمین در جهان غرب به افرادی گفته می‌شود که زندگی متفاوتی را از دیگران انتخاب می‌کنند. آنها افرادی بی‌چیز و فقیر هستند که البته این فقر خودخواسته است. اکثر آنها نظیر کولی‌ها یا هی‌پی‌ها از شهری به شهر دیگری سفر می‌کنند و به ماجراجویی، موسیقی و شاخه‌های هنری علاقه‌مند هستند.

بوهمین‌ها تفکرات افراطی متعددی نیز دارند که علاوه بر تضاد و مخالفت با نهادهای مختلف موجود در جامعه، معتقد به جنبش اجتماعی «عشق آزاد» یعنی مخالفت با ازدواج در جامعه هستند.

نمایش موزیکال «منافع» برای اجرا در شهر هاوانای کوبا در تلفیقی با فرهنگ این کشور، در حال اجرا است.

به گزارش مهر، به نظر می‌رسد آمریکا در کنار گام‌های سیاسی که برای ترمیم روابطش با کوبا برداشته در نظر دارد این مسیر را از طریق ارائه محصولات فرهنگی بر خود هموار کند.

نظر شما