شناسهٔ خبر: 26954 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایران در همایش جهانی روابط فرهنگی حاضر می‌شود

جمهوری اسلامی ایران در همایش جهانی روابط فرهنگی ایران، هند، چین و جهان هلنیستی (یونان و روم) حضور می یابد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی  و گردشگری داریوش اکبرزاده عضو هیات علمی پژوهشگاه و عضو کمیته همایش با اعلام این خاطر نشان ساخت که این همایش در روزهای هفتم تا نهم ژانویه "17 تا 19 دی ماه" در دهلی نو برگزار می شود.

بنا به این گزارش گرد همایی فرهنگی مورد نظر با پیام سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و سخنرانی رییس موزه ملی دهلی نو، داریوش اکبرزاده و پروفسور آرورا از هند در موزه دهلی نو از مهمترین مراکز حامی این همایش افتتاح خواهد شد.

اکبرزاده به خبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری  RICHT.IR گفت: سخنرانان در این همایش به دستاوردهای جدید باستان شناختی در زمینه روابط فرهنگی چهار فرهنگ بزرگ خواهد پرداخت.

به گفته او زمینه متن شناسی مانند متون کهن و میانه ایرانی یکی از مباحث مهم این همایش است.

او افزود :کرانه آسیای میانه ، راه ابریشم، دریای پارس تا مدیترانه ، تاکسیلا، متون چینی و سنسکریت و بودیسم و نقش هر یک از این فرهنگ ها موضوع های مورد بحث دیگر در این همایش است.

هیات ایرانی شرکت کننده در این همایش شامل دکتر اکبرزاده " عضو کمیته همایش" دکتر فریبا شریفیان، دکتر کتایون فکری پور و دکتر آزاده حیدرپور است که در زمینه های گوناگون سخنرانی خواهند کرد.

اکبرزاده با ابراز امیدواری برای برگزاری دوسالانه این همایش خاطرنشان ساخت که پیشنهاد راه اندازی یک نشریه الکترونیک  برای ادامه فعالیت های علمی هم پیوند با چهار فرهنگ بزرگ را به همایش ارائه خواهد داد.

نظر شما