شناسهٔ خبر: 26984 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلسه شورای تحول با وزارت علوم در جهت تحکیم روابط برگزار شد

در تاریخ 15 دی ماه جلسه مشترکی میان شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی با وزارت علوم به منظور آشنایی بیشتر بین طرفین برگزار شد. طالب زاده در گفت و گو با فرهنگ امروز در خصوص مسایل مطروحه گفت: در این جلسه اهمیت علوم انسانی و اینکه چه طور علوم انسانی می تواند با نیازها و مشکلات جامعه پیوند بخورد و به حل آنها در راستای اندیشه های دینی کمک بکند مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز؛ در جلسه 96 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی نامه ای از جانب این شورا، برای دکتر فرهادی، وزیر جدید علوم، تحقیقات و فناوری نگاشته شده و در این نامه ضمن معرفی شورای تحول و ارتقا علوم انسانی از وی درخواست شد تا جلسه مشترکی به منظور آشنایی بیشتر بین طرفین برگزار شود. این جلسه امروز 15 دی ماه 93 با حضور اعضای شورا و وزیر علوم برگزار شد.

طالب زاده

دکتر طالب زاده، دبیر شورای تحول علوم انسانی در مصاحبه ای با فرهنگ امروز در خصوص مسایل مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: در این جلسه در خصوص محورهای ارتباطی میان وزارت علوم و شورای تحول بحث شد و راهکارهایی برای اینکه مصوبات شورای تحول به شکل بهتری اجرا شود و همچنین  روند امر تحول تسهیل یابد ارائه گردید.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به اینکه این جلسه برای تحکیم ارتباط شورای تحول با وزارت علوم برگزار شد افزودند: همچنین در این جلسه اهمیت علوم انسانی و اینکه چه طور علوم انسانی می تواند با نیازها و مشکلات جامعه پیوند بخورد و به حل آنها در راستای اندیشه های دینی کمک بکند مورد بحث قرار گرفت.

ایشان در خصوص لزوم هماهنگی در شیوه اجرا میان این دو نهاد اظهار داشت:  در این جلسه بر لزوم ارتباط نزدیک میان سازمان سنجش، شورای گسترش وزارت علوم و شورای برنامه ریزی وزارت علوم با شورای تحول تاکید شد.

طالب زاده در خصوص ارتباط میان وزارت علوم و شورای تحول از ابتدای تاسیس تا کنون بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای تاسیس شورای تحول هیچ وقت تقابلی با وزارت علوم وجود نداشت. الان هم در دولت جدید خوشبختانه ارتباط نزدیک فکری وجود دارد. وزیر محترم علوم هم به اهمیت علوم انسانی مستحضر و آگاه هستند. دیگر مساله علوم انسانی و جایگاه آن در نظام برنامه ریزی و فکری و آینده سازی کشور مطلبی نیست که کسی بتواند آن را نادیده بگیرد و یا ارزشش را انکار کند و چون این امر نهادینه شده و مورد قبول همگان واقع شده راه را برای تعامل بهتر باز می کند. در گذشته دیدگاه هایی وجود داشت که معتقد بودند علوم انسانی امر مهمی نیست یا امری است که بیشتر جنبه زینتی دارد اما الان همه در این امر اتفاق دارند که علوم انسانی یک کالای زینتی و یا زائد بر احتیاج نیست؛ بلکه دقیقا در راستای نیازهای کشور اولویت دارد و باید به آن پرداخت وگرنه نمی توان سایر دستاوردهایی که در کشور از طرق مختلف پدید می آید را حفظ کرد. این است که یک تفاوق کلی و همه جانبه میان وزارت علوم و شورای تحول وجود دارد و رو به گسترش است.

ایشان در پایان افزودند: این جلسه بسیار صمیمانه بود و اتفاق نظر کاملی میان وزارت علوم و شورای تحول برقرار شد و انشاء الله نتایج خوبی در آینده از این جلسه استخراج شود.

نظر شما