شناسهٔ خبر: 26990 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری بیش از 20 کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه اصفهان

دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی حوزه علمیه اصفهان تا امروز بیست و دو کرسی آزاد اندیشی در سطح مدارس علمیه مختلف شهر اصفهان برگزار کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت‌ الاسلام و المسلمین علیرضا ناجی- مسئول دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی و  آزاداندیشی حوزه‌ علمیه اصفهان با اشاره به فعالیت های حوزه علمیه اصفهان در حوزه کرسی های آزاد اندیشی، گفت: دبیرخانه تحت توجه آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است با تشکل شورای مرکزی 9 نفره از نخبگان حوزه‌ علمیه و عنایت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان، کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این دبیرخانه نخستین گروه شکل گرفته در سراسر حوزه های علمیه کشور است که به طور جدی به اجرای کرسی های آزاداندیشی در سطح حوزه علمیه پرداخته است، گفت: شیوه کار این دبیرخانه به 2 صورت طلبه محور و استاد محور در نظر گرفته شده و امسال طی جلسات مداوم شورای مرکزی دبیرخانه، اساسنامه و آیین نامه اجرایی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره  این دبیرخانه نیز تدوین شده است.

مسئول دبیرخانه کرسی های نظریه پردازی و  آزاداندیشی حوزه‌ علمیه اصفهان در ادامه افزود: تاکنون 22 کرسی آزاداندیشی از سوی این دبیرخانه در سطح مدارس علمیه استان اصفهان برگزار شده است.

حجت الاسلام ناجی در ادامه اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و هم چنین محیط نقادی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد و همچنین ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه استان اصفهان نسبت به دیگر استان ها، باید در برگزاری این گونه کرسی ها اهتمام و کوشش بیشتری صورت گیرد و در فضای آزاد تضارب آراء، طلاب و فضلای محترم  به بیان نظرات خود بپردازند تا با تولید علم و دوری از هر گونه تعصب موجبات تعالی حوزه علمیه را فراهم سازیم.

وی در پایان گفت: علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر و تباید نظر به سایت دبیرخانه به نشانیwww.morsalat.ir/korsi مراجعه نمایند.

نظر شما