شناسهٔ خبر: 26996 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زنجموره در خانه هنرمندان ایران

فیلم مستند «زنجموره» در خانه هنرمندان ایران روی پرده می‌رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از خانه هنرمندان ایران، در ادامه اکران فیلم‌های مستند در خانه هنرمندان ایران توسط انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلم زنجموره به کارگردانی محمد حسین دامن زد امروز سه‌شنبه ۱۶ دی از ساعت ۱۸ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید و سپس نشست نقد و بررسی این فیلم با حضور کارگردان برگزار می‌شود. 

این فیلم درباره سه زن با سه تفکر مختلف در ارتباط با محیط زیست است. یک زن در شمال خراسان، یک زن در استان البرز و دیگری در تهران با سه تفکر متفاوت در برابر هجوم تخریب محیط زیست مقابله می‌کنند. یکی از آن‌ها زنی روستایی و دو نفر دیگر پزشک هستند.

حسن دامن‌زن درباره چرایی انتخاب این سه زن برای ساخت «زنجموره» گفت: برای ساخت این فیلم ابتدا با حدود ۶۰ خانم مصاحبه کردم که در نهایت ۲ نفر را انتخاب کردم. انتخاب زن سوم یعنی همان زن روستایی اتفاقی بود. در سفری به شهر مشهد وقتی جایی در کنار جاده ایستاده بودم که صدای لالایی زنی را شنیدم.  

 این کارگردان فیلم مستند ادامه داد: بعد از گفتگو با آن زن فهمیدم که او برای گرفتن مواد مانده قصاب‌ها و نانوایی‌ها به شهر می‌رود تا این مواد را به عنوان غذا به پرندگان و سگ‌ها بدهد. در واقع جرقه این فیلم از همین جا زده شد. 

علاقه‌مندان به تماشای این فیلم می‌توانند سه‌شنبه ۱۶ دی از ساعت ۱۸ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه نمایند.

نظر شما