شناسهٔ خبر: 27008 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استاندارد نبودن ساختمان مدارس علمیه

در جریان بازدید مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از مدارس علمیه استان گیلان، استاندارد نبودن ساختمان برخی مدارس علمیه و تقاضای فراوان بانوان برای ورود به حوزه‌ و پاسخگونبودن امکانات فعلی، بحث و بررسی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در سفر به استان گیلان از برخی مدارس علمیه خواهران این استاندر شهرهای رشت، بندر انزلی و آستانه اشرفیه و پروژه‌های در دست احداث گیلان بازدید کرد.

حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این دیدار گفت: با رفتار مناسب می‌توان بر دیگران تاثیر گذاشت و رفتار مدیران مدارس علمیه بیش از گفتار بر طلاب اثرگذار است.

وی افزود: جامعه با وجود نخبگان صالح، صالح می‌شود و مدارس علمیه برای تربیت انسان‌های صالح بهترین سال‌های زندگی طلاب را در اختیار دارند، برای این کار زمانی می‌توانیم موفق باشیم که رفتار خودمان درست و مناسب باشد.

حجت‌الاسلام جمشیدی کار حوزه‌های علمیه را تربیت انسان‌های صالح که همان کار انبیا است، دانست و گفت: اگر کاری بهتر از این کار بود خداوند به بهترین بندگانش عطا می‌کرد، حوزه‌های علمیه نیز همین وظیفه را برعهده دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نعمت‌های الهی را وسیله‌ای برای احیای دین خدا دانست و افزود: کار خداوند نه زمانی که نعمتی را می‌بخشد و نه زمانی که نعمتی را می‌گیرد بی‌دلیل نیست، بلکه نعمت‌ها فرصتی بوده است برای اینکه دین خدا احیا شود.

در این جلسه تقاضای فراوان بانوان برای ورود به حوزه‌های علمیه و پاسخگو نبودن امکانات فعلی، درخواست اعزام مبلغ از قم در مناسبت‌ها، ترقی حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های اخیر، استاندارد نبودن ساختمان برخی مدارس علمیه و  درخواست اعزام اساتید اخلاق از قم از جمله نکاتی بود که از سوی مدیران مدارس علمیه گیلان مطرح شد.

حجت‌الاسلام جمشیدی همچنین در دیدار آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان سپاه عظیم فرهنگی در استان‌های مختلف یاد کرد و افزود: با توجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری شهر رشت، حداقل باید 10 مدرسه علمیه خواهران در این شهر فعالیت کند.

وی افزود: در استان گیلان تقاضا و اشتیاق برای ورود بانوان به حوزه‌های علمیه فراوان است و با توجه به اینکه تبلیغات چندانی برای جذب علاقه‌مندان به حوزه انجام نمی‌شود، متقاضیان خواهر برای ورود به حوزه فراوان هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به استعداد سایر نقاط استان گیلان برای تاسیس مدرسه علمیه خواهران گفت: آماده‌ایم اگر در صومعه‌سرا، لاهیجان و رضوان‌شهر نیز زمین مناسبی اختصاص یابد، در این نقاط مدرسه علمیه خواهران دایر کنیم.

نظر شما