شناسهٔ خبر: 27010 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سومین کنگره بين المللی فلسفه دين معاصر

سومین کنگره بين المللي فلسفه دين معاصر (دین، اخلاق و فرهنگ) 16و 17دی ماه به همت انجمن علمي فلسفه دين ايران با همكاري دانشگاه تربیت مدرس ایران برگزار می‎شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حوزه دين، دغدغه اصلي جوامع و انسانها در نگاه به آينده است. با توجه به محوريت دين و معنويت در دنياي آتي، انجام نشست‌ها و تحقيقات فلسفي در دين، مهمترين رويكرد همگرايي محسوب مي‌شود. فلسفه، فرهنگ، سياست و اجتماع در سده حاضر تحت تأثير دين بوده و تأملات در حوزه دين، بيشترين و نيرومندترين تأثيرات را بر جوامع، فرهنگ‌ها و انسان‌ها دارد.

اولین کنگره بين المللی فلسفه دين معاصر در ۳و۴ دیماه ۱۳۹۱ (۲۳و۲۴ دسامبر ۲۰۱۲) با محوریت استدلال‌های وجود خدا در غرب و شرق، تجربه دینی، تکثرگرایی دینی، الهیات و شر، عقلانیت باورهای دینی، گفت‌وگوی شرق و غرب بر محور دین، مطالعات میان‌فرهنگی و فلسفه دین معاصر، دین و تکنولوژی و جایگاه هنر دینی در فلسفه دین معاصر و دومین کنگره نیز ۲۳ و۲۴ دیماه ۱۳۹۲ (۱۳ و۱۴ ژانویه ۲۰۱۴) با محوریت الهیات تطبیقی، علم و دین / علم دینی، تنوع ادیان و فلسفۀ دین و حکمت اسلامی برگزار شد.

سومین کنگره بين‌المللي فلسفۀ دين به‌منظور فراهم ساختن زمينۀ گفت‌وگو و پژوهش‌هاي بنيادين در فلسفۀ دین و پيشبرد تفكرات فلسفي در حوزۀ دين و تقويت پژوهش‌هاي علمي در این زمینه از سوي انجمن علمی فلسفۀ دين ايران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه  ۱۶ و ۱۷دی‌ماه برگزار می‌شود.

«ربط و نسبت های مفهومی و نظری دین و اخلاق»، «اخلاق دینی و اخلاق سکولار»، «چالش های معاصر اخلاق دینی»، «تعهد دینی و مدارای اخلاقی»، «دین و فرهنگ»، «فرهنگ و اشکال مختلف دین داری»، «نقش دین،اخلاق و فرهنگ در معناداری زندگی اخلاق جهانی»، «ادیان ابراهیمی و فرهنگ های محلی تعلیم و تربیت دینی» ، «اخلاقی و فرهنگی» محورهای سومین کنگره فلسفه دین معاصر است.

انجمن فلسفۀ دین ایران، از تمامی اندیشمندان، محققان و دانشجویان برای شرکت در این کنگره بین المللی دعوت بعمل آورده است.

نظر شما