شناسهٔ خبر: 27032 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جدایی نادر از سیمین» جزو برترین فیلم‌های نیم‌قرن اخیر روزنامه گاردین قرار گرفت

منتقد سینمایی روزنامه گاردین فیلم «جدایی نادر از سیمین»، ساخته «اصغر فرهادی» را به عنوان یکی از برترین‌ فیلم‌های نیم‌ قرن اخیر معرفی کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛  «پیتر برادشاو»، منتقد سینمایی روزنامه گاردین فیلم «جدایی نادر از سیمین»، فیلم ایرانی برنده اسکار را به عنوان یکی از فیلم‌های برتر نیم قرن اخیر سینمای جهان معرفی کرد.

«شاو» پیش از این در نقد فیلم «جدایی» ساخته «اصغر فرهادی» نوشته است: «جدایی نادر از سیمین» یک درام پیچیده، زیبا و در اغلب مواقع درخشان با اجراهایی مهار شده و هوشمندانه است.

در این فهرست فیلم‌های مطرح دیگری چون «پسربچگی»، «هتل بزرگ بوداپست»، «نهنگ»، «12 سال بردگی»، «آیدا»، «یخ‌زده»، «یاسیمین آبی»، «زیر پوست» و ... وجود دارد.

نکته عجیب این فهرست، انتخاب فیلم «این یک فیلم نیست» ساخته «جعفر پناهی» است که به عقیده بسیاری از منتقدان سینمایی همانند نامش به معنای واقعی نمی‌توان آن را یک فیلم دانست.

«پیتر برادشاو» نه تنها فیلمی فاقد اصول ساختاری سینما را یکی از برترین فیلم‌های نیم قرن اخیر می‌داند، بلکه آن را در صدر فیلم‌های مطرحی چون «پسربچگی»، «هتل بوداپست» و «نهنگ» قرار داده است که هر یک خود مدعی جوایز اسکار امسالند.

نظر شما