شناسهٔ خبر: 27049 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «مد و زندگی روزمره شهری» برگزار می‎شود

پنجمین نشست هنر و زندگی روزمره شهری با موضوع «مد» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از خانه هنرمندان ایران؛ نشست مد و زندگی روزمره شهری امروز چهارشنبه ۱۷ دی ساعت ۱۷ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این نشست مطابق دیگر برنامه‌های هنر و زندگی روزمره شهری، در سه بخش برگزار می‌شود؛ در بخش نظریه، دکتر سعید ذکایی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، به طرح مباحث نظری مطرح در حوزه مد و فرهنگ زندگی روزمره می‌پردازد. در بخش مطالعه موردی، سیامک میلانی، دانش‌آموخته مطالعات مد نیز به طرح پژوهش خود در حیطه مصرف فرهنگی جوانان ایرانی و فرآیندهای انتشار الگوهای پوشش در جامعه معاصر ایران خواهد پرداخت. در بخش سوم نیز ساقی مظاهری، طراح مد و لباس، ضمن معرفی برخی پروژه‌های عمده طراحی مد خویش، فرآیند طراحی و ملاحظات حرفه‌ای ناظر بر آن را به مخاطبان برنامه ارائه خواهد کرد.

این مجموعه نشست‌ها با هدف طرح بخش‌های مغفول مانده از هنر میان‌مایه و عمومی انسان شهرنشین امروز ایران طراحی شده و با طرح مسائل ناظر بر حوزه‌های مختلف هنر و زندگی روزمره در سطوح مختلف از نظریه تا کاربرد، کوشش دارد توجه نظری پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر را به چالش‌های مطرح شده جلب کند.

پیشتر نشست‌هایی با موضوع عکس، تبلیغات، هنرهای دم دستی و نوستالژی از این محموعه برگزار شده است. دکتر افسانه کامران، دبیر علمی این مجموعه نشست‌ها و فواد نجم الدین دبیر مهمان نشست مد و زندگی روزمره شهری است که با مشارکت خانه هنرمندان ایران با سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه ۱۷ دی از ساعت ۱۷ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نشانی خيابان طا‌لقاني، خيابان موسوي شمالي فرصت، باغ هنر مراجعه نما

نظر شما