شناسهٔ خبر: 27114 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات بانوی اول سابق فرانسه منتشر شد

ترجمه «برای این لحظه متشکرم» جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب سال 2014 در ایران منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «برای این لحظه متشکرم» که با ترجمه‌ «ابوالفضل الله‌دادی» از سوی نشر «به‌نگار» منتشر شده است، روایت «والری تریرویلُر» بانوی اول سابق فرانسه از زندگی مشترک با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری این کشور است.
خاطرات بانوی اول سابق فرانسه منتشر شد
 تریرویلُر در این کتاب نحوه فاش‌شدن رابطه مخفیانه اولاند با «ژولی گیه» بازیگر فرانسوی و تبعات آن را شرح داده است. علاوه بر این، نویسنده به بیان پشت پرده‌ رفتارهای دولتمردان فرانسوی و سیاستمدارانی چون باراک اوباما پرداخته است. داستان رابطه مخفيانه فرانسوا اولاند و گيه كه انگيزه نويسنده براي نوشتن اين كتاب جنجالي بوده است، بخش مهمي از كتاب را تشكيل مي‌دهد.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «برای این لحظه متشکرم. کتاب خاطرات سیاسی والری تریرویلر بانوی اول سابق فرانسه، بیش از هر چیز داستان یک زندگی است؛ زندگی خبرنگاری گمنام که شاهد سیاست‌ورزی‌های فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور کنونی فرانسه و البته نارضایتی‌اش از زندگی با سگولن رویال، مادر چهار فرزندش است. روابط این دو که در ابتدا براساس رابطه کاری یک خبرنگار با یک سیاست‌مدار شکل گرفته است، اندک‌اندک تغییر شکل می‌دهد تا سرانجام عشق از راه می‌رسد... برای این لحظه متشکرم که در دو روز نخست توزیعش در کتابفروشی‌های فرانسه با فروش ۲۰۰ هزار نسخه‌ای به رکوردی نادر دست یافت. این کتاب شرحی است بر همه آنچه والری و اولاند در چندین سال زندگی مشترک از سرگذرانده‌اند. بانوی اول سابق فرانسه پس از فاش‌شدن رابطه اولاند و گیه، بازیگر فرانسوی، با بی‌پروایی غریبی داستان زندگی‌اش با رئیس جمهور فرانسه را فاش می‌کند..»

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «حدود ساعت یازده شب، فرانسوا به من تلفن می‌کند و هیچ حرفی در مورد ضیافت شامی که ژولی گیه در آن حضور داشته است نمی‌زند. کمی بعد علت این پرده‌پوشی‌اش را می‌فهمم. مسلماً برایم عجیب است که چرا این موضوع را از من پنهان می‌کنند اما همچنان زنگ خطری برایم به صدا درنمی‌آید. یک ماه بعد، در نوامبر ۲۰۱۲، شایعه‌ها در مورد گیه شدت بیشتری می‌گیرد. در پاریس از وجود عکسی صحبت می‌شود که نشان‌دهنده‌ ارتباط آن‌هاست. در این‌باره از فرانسوا می‌پرسم آیا بعد از ضیافت شام، خانم بازیگر را بدرقه کرده است؟ به من اطمینان می‌دهد که نه.»

چاپ نخست کتاب «برای این لحظه متشکرم» نوشته «والری تریرویلر» با ترجمه ابوالفضل الله‌دادی، در ۲۸۵ صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای ۱۵ هزار تومان از سوی نشر به‌نگار چاپ و منتشر شده است.

نظر شما