شناسهٔ خبر: 27117 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز فهرست‌نویسی نسخ خطی ایرانی و اسلامی در سنت پترزبورگ

فهرست‌نویسی یک هزار نسخه خطی ایرانی و اسلامی به همت رايزني فرهنگي ايران در انستیتو نسخ خطی سنت پترزبورگ روسیه آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فهرست‌نویسی یک هزار نسخه خطی ایرانی و اسلامی به همت رايزني فرهنگي ايران در مسكو و همكاري حسین متقّی، از فهرست‌نویسان و کارشناسان نسخ خطی کشورمان در انستیتو نسخ خطی سنت پترزبورگ آغاز شد.

اين اثر فرهنگي از ماه گذشته در محل انستیتو نسخ خطی سنت پترزبورگ روسیه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این پروژه با همكاري کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انستیتو نسخ خطی آکادمی علوم روسیه در سنت پترزبورگ عملياتي شده است. کار فهرست‌نویسی نسخ خطی نادر و منحصر به فرد در گنجینه نسخ خطی پایتخت فرهنگی روسیه است كه اين پروژه‌ها پس از آماده‌سازی و تکمیل در ايران به چاپ خواهد رسید.

آشنايي با حسین متقی، فهرست‌نویس و کارشناس نسخ خطی ايران

اخيرا انستیتو نسخ خطی سنت پترزبورگ به همت بنیاد بین‌المللی ایرانشناسی مسکو برگزار شد كه حسين متقی، به عنوان يكي از فهرست‌نويسان كشورمان در انجام پروژه ترجمه فهرست نسخ خطی ایرانی و اسلامی موجود در انستیتو نسخ خطی سنت پترزبورگ همكاري كرد.

وي به سبب همین سلسله گزارش‌ها و پروژه‌هاي نسخ خطي ايراني و اسلامي در سیزدهمین دوره از آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی در ايران حائز تجليل در بخش گزارش‌نویسی از نسخ خطی شد.

علاقه‌مندان برای مطالعه یادداشت‌های حسين متقی از نسخ خطی در روسیه می‌توانند به پایگاه خبری نسخ خطی به نشاني http://www.manuscripts.ir/fa مراجعه كنند.

نظر شما