شناسهٔ خبر: 27126 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد رضایت و تکریم دانشگاهیان اولویت نخست سرپرست جدید دانشگاه پیام نور

سرپرست جدید دانشگاه پیام نور چهار هدف اصلی خود را برای مدیریت بر این دانشگاه برشمرد و اولین هدف خود ایجاد رضایت و تکریم اساتید و کارکنان این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمدعلی سرلک دیروز (چهارشنبه) و در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه گفت: باید با برنامه ریزی نیازهای ایمنی و ثبات شغلی کارکنان و همچنین نیازهای معنوی آنها را تامین کنیم.


وی بهبود کیفیت فرایندها از طریق به کارگیری فناوری های ارتباطی را دومین هدف خود برای دانشگاه پیام نور عنوان کرد و افزود: سومین هدفم افزایش رضایتمندی و تکریم دانشجویان است و در هدف چهارم بدنبال افزایش و تنوع درآمدهای دانشگاه و جذب حمایت خیرین آموزش عالی هستم.

سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: اگر بتوانیم ۲ کلمه تدبیر در انجام کارهای علمی و آموزشی و ایجاد امید در دل خانواده بزرگ پیام نور را محقق کنیم، به اهداف خود رسیده ایم.

سرلک ضمن تقدیر از خدمات ابوالفضل فراهانی سرپرست سابق دانشگاه پیام نور اظهار داشت: فراهانی نگاه بیرونی برای مدیریت بر دانشگاه پیام نور را درونی کرد و همزمان با بی ثباتی در ستاد وزارت علوم در دانشگاه ثبات ایجاد کرد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود ابوالفضل فراهانی را به سمت مشاور خود در امور راهبردی و کلان منصوب کرد و از اساتید و کارکنان خواست تا با تشکیل شورایی برای استعدادیابی، برای هر سمت و پستی سه نفر را به وی پیشنهاد دهند.



** پیام نور کیفیت را در سرلوحه برنامه های خود قرار داد

ابوالفضل فراهانی نیز در مراسم تودیع خود همکاری تمامی مدیران، اساتید و کارکنان با محمدعلی سرلک سرپرست جدید این دانشگاه را خواستار شد و وی را فردی با حسن خلق، متواضع و دارای شخصیت علمی توصیف کرد.

وی به وجود ۴ هزار عضو هیات علمی و بیش از ۹۰ هزار کارمند در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: اعتقاد دارم مجموعه ای با این وسعت به طور حتم می تواند مدیری از درون خود برای ریاست بر دانشگاه داشته باشد.

سرپرست سابق دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: در دوره مسوولیت یک سال و نیمه ام کیفیت آموزشی سرلوحه اقدامات دانشگاه قرار گرفت و با خرد جمعی نقشه اجرایی ۴ ساله دانشگاه را تدوین کردیم تا بین کمیت و کیفیت تناسب ایجاد شود.

فراهانی با بیان اینکه رشد دانشگاه پیام نور در طول دوران مدیریتش بیش از طراحی صورت گرفته در نقشه ۴ ساله بوده، رشد ۳ برابری انتشار کتاب، ارتقای ۲ برابری اعضای هیات علمی، رشد ۱.۴ درصدی پروژه های عمرانی، و افزایش همکاری های بین المللی از جمله راه اندازی دوره دکتری در واحد دبی را از جمله این موارد برشمرد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی های سابق دانشگاه پیام نور در طول دوران مدیریتش پرداخت شده، افزود: ترمیم حقوق کارکنان در دستور کار هیات امنای دانشگاه قرار گرفته و قرار شده تا از سال ۱۳۹۴ اجرایی شود.

در پایان این مراسم که با حضور سعدالله نصیری قیداری معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، چندین تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین روسای ادوار گذشته این دانشگاه برگزار شد، حاضرین با حضور بر سر مزار شهیدان گمنان برای آنها فاتحه ای قرائت کردند.

نظر شما