شناسهٔ خبر: 27152 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقاد معاون دانشگاه آزاد از عملکرد صداو‌سیما در پوشش برنامه دانشگاه

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد از عملکرد صداوسیما در پخش برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مراسم اختتامیه نخستین همایش معاونان و مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در پژوهشکده امام خمینی (ره) واقع در مرقد مطهر حضرت امام (ره) برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، حجت الاسلام یونسی مشاور رییس جمهور، دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام (ره) و جمعی از مدیران ستادی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار شد.

همچنبن در این مراسم معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

دکتر طه هاشمی با انتقاد از متوقف‌شدن برخی گفتمان‌ها در جامعه از جمله موضوع گفتگوی ادیان و مذاهب و گفتگوی تمدنها، اظهار کرد: در نظر داریم این گفتمان‌ها را در دانشگاه آزاد اسلامی بررسی و احیا کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که حجت الاسلام سید حسن خمینی در اختتامیه این همایش حضور یافتند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را مهمترین نماد وحدت حوزه و دانشگاه دانست و افزود: به دلیل این که در هیات امنای دانشگاه آزاد، چهره های برجسته حوزوی و دانشگاهی حضور دارند، می توان این دانشگاه را مهمترین نماد این وحدت نامید.

وی افزود: 10 هزار مربی و عضو هیات علمی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استخدام شده‌اند و توقع ما در حوزه معاونت فرهنگی نیز این است افرادی که سالها  در این حوزه فعالیت داشته‌اند، مشکلات و دغدغه شخصی نداشته باشند و اگر کسانی توانستند مراحل دانشگاهی را طی کنند، بتوانیم در هیات علمی از آنها استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با بیان این که در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی حوزه اجتماعی نیز به این معاونت اضافه شد، ادامه داد: این اقدام ارزنده‌ای بود زیرا حوزه فرهنگی بدون در نظر گرفتن مسایل اجتماعی نمی تواند موفق باشد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: براساس مطالعات انجام شده در معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، نیازمند تحولات فرهنگی و انقلاب اخلاقی در جامعه هستیم. همچنین موضوع سبک زندگی و معرفی و بزرگداشت مفاخر ملی در سراسر کشور، در دستور کار معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد قرار دارد.

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پخش برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در هفته وحدت اقدام به برگزاری همایشی با حضور معاونان و مدیران فرهنگی خود کرد که در این همایش سخنان مهمی از سوی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی درباره موضوع وحدت و مسایل فرهنگی جامعه عنوان شد، اما متاسفانه رسانه ملی حتی یک کلمه از آنچه در این همایش گفته شد را، پخش نکرد و کاملا این گردهمایی بزرگ فرهنگی را مورد بی‌توجهی قرار داد.

وی در خصوص مشکلاتی که معاونت فرهنگی‌اجتماعی با آن مواجه است، ادامه داد: اگر حمایت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده نبود، کارمان بسیار سخت بود. زیرا با وجود سنگ اندازی‌هایی که به خاطر حب و بغض علیه دانشگاه آزاد اسلامی صورت‌ می گیرد، فعالیت در این دانشگاه با دشواری‌هایی مواجه بود.

 

نظر شما