شناسهٔ خبر: 27171 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یارانه خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بهمن‌ماه واریز می‌شود

يارانه خبرگزاری‌ها و سایت های خبری در بهمن ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر، داشتن مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات را شرط اصلی اعطای یارانه به خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دانست و توضیح داد: رسانه‌هایی هم که امسال مجوز گرفته‌اند، به نسبت تعداد ماه‌های فعالیت یارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: در جهت تقویت بخش خصوصی و عدالت رسانه‌ای، یارانه پرداختی فقط به رسانه‌های بخش خصوصی تعلق می‌گیرد.

انتظامی رعایت ماده ١٨ قانون مطبوعات یعنی درج نام صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول همراه با درج نشانی دقیق و تلفن را از دیگر ضوابط اعطای یارانه اعلام و اضافه کرد: این کار علاوه بر الزام قانونی به شفافیت و پاسخگویی نظام اطلاع رسانی کشور کمک می‌کند.

معاون مطبوعات وزیر ارشاد دیگر شاخص محاسبه یارانه را «امتیاز رسانه» بر اساس طرح رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری دانست که شامل ٤٠ شاخص کیفی، کمی و حرفه‌ای است. وی در عین حال به ضرایب ویژه برای موضوعات دارای اهمیت یا اولویتی که در ابتدای سال ۹۳ و در بسته حمایتی اعلام شده نیز اشاره کرد.

وی همچنین به پرداخت یارانه بیمه خبرنگاران که از ابتدای سال تاکنون در دو مرحله پرداخت شده، به این رسانه‌ها اشاره و هدف از این کار را تثبیت حرفه‌ای و حل مبنایی مشکل بیمه خبرنگاران عنوان کرد.

نظر شما