شناسهٔ خبر: 27173 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرفروشترین کتاب‌های آمریکا در سال 2014

بازار کتاب آمریکا در حالی سال ۲۰۱۴ را پشت سر گذاشت که بیشترین آمار فروش قابل توجه خود را مدیون کتاب‌های کودک و نوجوان بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ ویکلی، در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۴ آمریکا، کتاب «نقص ستاره‌هایمان» نوشته جان گرین جای دارد. این در حالی است که دیگر کتاب‌های کودکان و جوانان که هر یک فروشی بیش از یک میلیون نسخه داشتند، جایگاه‌های بالای این فهرست را تسخیر کرده‌اند. به گفته نیلسن بوک‌اسکن که حدود ۸۰ درصد فروش کل کتاب‌های چاپ شده را تحت نظر دارد، رمان گرین که با اقتباس از آن یک فیلم سینمایی هم ساخته شد، سال گذشته بیش از ۱.۸ میلیون نسخه فروش داشت.

نهمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «خاطرات یک بچه چلمن» نوشته جف کینی هم با فروش بیش از ۱.۵ میلیون نسخه در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب رتبه دوم شد. حدود ۲۰ درصد فروش کل این کتاب که «حمل و نقل طولانی» نام دارد در همان هفته اول انتشارش و به میزان ۳۲۰ هزار نسخه ثبت شد. به این ترتیب این کتاب پرفروش‌ترین هفته اول یک کتاب در سال را نیز به نام خود ثبت کرد. سه کتاب مجموعه کتاب‌های سه گانه «واگرا» نوشته ورونیکا راث که در میان جوانان شدیدا محبوب شده‌اند نیز، در رتبه‌های بعدی جای گرفتند. «واگرا» با ۱.۴ میلیون نسخه فروش در رتبه سوم، «شورشی» با ۱.۳ میلیون نسخه فروش در رتبه چهارم و «هم پیمان» با ۱.۲ میلیون نسخه فروش در رتبه  ششم جای گرفتند.

در حقیقت به گفته نیلسن، تنها کتاب مختص بزرگسالانی که توانست در سال گذشته بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته باشد، «کشتن پَتون»، چهارمین کتاب از مجموعه کتاب‌های بیل اورایلی و مارتین دوگارد بود. این کتاب که روز بیست و سوم ماه سپتامبر منتشر شد با فروش ۱.۱۹ میلیون نسخه کتاب در رتبه پنجم لیست جای گرفت. این کتاب همچنین توانست بالاتر از «فراخوان مسیح» نوشته سارا یانگ و با ۷۰۰ هزار نسخه فروش در رتبه اول کتاب‌های غیرداستانی بزرگسالان نیز جای بگیرد.

علاوه بر «نقص ستاره‌هایمان»، کتاب‌های دیگر که اقتباس‌های موفقی بر پرده نقره‌ای داشتند نیز در سال ۲۰۱۴ موفقیت زیادی کسب کردند. کتاب «دختر رفته» سال ۲۰۱۲ جیلیان فلین که نسخه سینمایی‌اش در ماه اکتبر اکران شد، توانست با فروش ۹۶۲ هزار نسخه در رتبه اول لیست پرفروش‌های داستانی بزرگسالان جای بگیرد و در عین حال هفتمین کتاب پرفروش سال شود. کتاب «یخ‌زده» نوشته ویکتوریا سکسون که نسخه انیمیشن ساخت کمپانی دیزنی آن تبدیل به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ شد نیز با ۷۸۰ هزار نسخه فروش در رتبه دهم پرفروش‌ترین‌های سال جای گرفت. کتاب «شکسته نشده» نوشته لارا هیلن‌برند نیز با فروش بیش از ۶۶۰ هزار نسخه در رتبه سوم فهرست کتاب‌های غیرداستانی بزرگسالان جای گرفت. آنجلینا جولی نسخه سینمایی این کتاب را کارگردانی کرد که روز کریسمس به نمایش درآمد.

با این حال کتاب «نقص ستاره‌های ما» دو بار دیگر هم در فهرست پرفروش‌های سال جای گرفته و یکی در رتبه هشتم برای فروش ۹۲۳ هزار نسخه‌ای این کتاب در چاپی است که همراه فیلم به بازار آمد و بار دیگر در جایگاه نهم پرفروش‌ها با تیراژ ۷۶۹ هزار نسخه که نسخه جلد سخت آن را در برمی‌گیرد.

نظر شما