شناسهٔ خبر: 27176 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عزت ا.. انتظامی: بازیگران تازه وارد تنها زیبایی ظاهری را ملاک می‌دانند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از‌فارس؛ استاد عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما با بیان اینکه بازیگر باید بتواند با مخاطب ارتباط بسیار نزدیک برقرار کند گفت: تمام هنرمندان ماندگار نیستند و تکرار در بازیگران جوان امروزی بسیار زیاد است. وی ادامه داد: بازیگر باید با نقش خود زندگی کند تا مخاطب آن را هیچگاه فراموش نکند.

 این پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه بازیگران زیادی از نظر ظاهری شباهت به کشاورز داشتند اما نتوانستند مانند او بازی کنند تاکید کرد: زیبایی ظاهری به هیچ وجه مهم نیست چراکه بازیگران زیادی وارد عرصه بازیگری شدند که از نظر ظاهری فوق العاده هستند اما خوش ندرخشیدند.

 بازیگر اجاره نشین ها تصریح کرد: بازیگران تازه وارد تنها زیبایی ظاهری را ملاک موفقیت می دانند در حالی که بازیگر باید با حرکاتی در چهره خود به تماشاگر نزدیک شود و با آن انس بگیرد.

 استاد انتظامی به بازی بی نظیر کشاورز در فیلم های مادر، روز واقعه، زیر درختان زیتون، دلشدگان اشاره کرد و افزود: کشاورز در سریال و فیلم های متعددی نقش آفرینی کرده که بازی های وی در سریال های تلویزیونی پدرسالار و سربداران و فیلم های سینمایی دلشدگان، ناصرالدین شاه آکتور سینما و ... کاملا متفاوت بود و هیچ بازیگری نمی توانست به جای او بازی کند و چنین بازی ای هیچ گاه تکرار نشد و هیچ هنرپیشه ای نتوانست در سطح کشاورز باشد چراکه هنرمند باید مخاطب را در مسیر فیلم به همراه خود بکشاند.

بازیگر با سابقه تئاتر و سینمای ایران با اشاره به نقش هایی که بازی کرده است گفت: تا به حال در 22 فیلم بازی کرده ام و هیچگاه از بازی خود پشیمان نشده ام چراکه نقش خود را به خوبی انتخاب کردم و از تمام توان خود را برای هر چه بهتر شدن اثر کمک گرفتم. 

 استاد محمدعلی کشاورز برای بازی در فیلم مادر ساختۀ علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد همچنین در طول بیش از 50 سال فعالیت مؤثر در عرصه هنر در بیش از 47 فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرد. شایان ذکر است:

 کشاورز در سال 1389 به عنوان چهره ماندگار بازیگری کشور معرفی و نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد. این پیشکسوت فیلم های سینمایی چون مردی که موش شد، کفش های میرزا نوروز، جعفرخان از فرنگ برگشته، گل سرخ، آتش بدون دود، هزاردستان، سربداران، سلطان و شبان، گرگ‌ها و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

نظر شما