شناسهٔ خبر: 27215 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از دو نمایشنامه بهرام بیضای در ماه تولد او

دو نمایشنامه «سلطان مار» و «ضیافت و میراث» از بهرام بیضایی که به تازگی از سوی نشر روشنگران منتشر شده‌اند، سه‌شنبه 23 دی‌ماه رونمایی می‌شوند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نمایشنامه «سلطان مار» نخستین بار سال 1370 از سوی انتشارات تیراژه عرضه شده و نخستین چاپ نمایشنامه «ضیافت و میراث» هم در سال 1355 توسط نشر نگاه صورت گرفته است.

انتشارات روشنگران با تجدید چاپ این دو کتاب در سال جاری، اواخر ماه جاری که آن را ماه بهرام بیضایی نامیده است، رونمایی خواهد کرد. «سلظان مار» در 101 صفحه و «ضیافت و میراث» در 80 صفحه منتشر شده‌اند.

رونمایی از دو نمایشنامه بهرام بیضای در ماه تولد او

همچنین در این برنامه شهلا لاهیجی، مدیر این نشر و نویسنده کتاب «سیمای زن در آثار بهرام بیضایی» (1367) درباره مفهوم و سیمای زن در آثار بیضایی سخن خواهد گفت. در بخش دیگری از مراسم، گروه تئاتر «هادی سروری» قسمت‌هایی از نمایشنامه‌های بیضایی را بازخوانی خواهند کرد. 

این برنامه سه‌شنبه، 23 دی ماه، ساعت 17 در دفتر نشر روشنگران برگزار می‌شود و رونمایی از دو کتاب «ایزدبانوان در فرهنگ و اساطیر ایران و جهان» نوشته صدرالدین طاهری و «نگاهی به تجارب زنان کارآفرین در ایران» از انجمن زنان مدیر کارآفرین بخش دیگری از این برنامه خواهد بود.

نظر شما