شناسهٔ خبر: 27222 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم خورشید به دنبال استعداد های تازه است

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید گفت: این جشنواره به دنبال دغدغه هایی ست که از رهگذار آن استعداد های تازه ای را کشف کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ مهدی یارمحمدی با اشاره به اینکه احترام به انسان، طبیعت، جهان و ارزش های عمیق انسانی هدف گذاری اصلی برگزاری جشنواره خورشید است، گفت: با توجه به استقبال خوب فیلم سازان در بخش مستند و تجربی روز های پرباری را در طول برگزاری جشنواره شاهد خواهیم بود. 

وی که صبح دیروز شنبه 20 دی ماه در نشست خبری جشنواره خورشید سخن می گفت تاکید کرد: حرکت هایی مثل برگزاری جشنواره فیلم خورشید دنبال ملاحظات و بیلانه کاری هایی که جشنواره پیگیری می کنند نیست.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید ادامه داد: این جشنواره رقابت نیست بلکه بستری است که پژوهش ها در کنار هم نمایش داده و دیده شوند.

یارمحمدی اظهار داشت: قبل از برگزاری این جشنواره به مدت 4 سال درباره چرخه تولید و عرضه فیلم های کوتاه پژوهش کرده ایم و به دنبال این هستیم تا بتوانیم پس از آسیب شناسی در این عرصه به تولید و پخش فیلم های کوتاه کمک کنیم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید خاطرنشان کرد: در حالی که دنیا این روز های دچار جنگ و ناامنی است و فیلم سازان آن را به تصویر می کشند اما ما از فیلم سازان در این جشنواره دعوت کرده ایم که از رویا های خود فیلم بسازند.

وی در ادامه به زمان برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید از 23 تا 25 دی ماه در خانه هنرمندان و در گالری های شهناز و ناظری میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

یارمحمدی ادامه داد: یک بخش به عنوان چشم انداز در این جشنوراه تعبیه شده که به آثار خارجی تعلق دارد و در آن 13 فیلم پخش خواهد شد.

وی افزود: در بخش چشم انداز 7 فیلم از کشور فرانسه است و هر کدام از کشور های مجارستان، هلند و آلمان با 2 فیلم حضور خواهند داشت.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید اختتامیه جشنواره را روز پنج شنبه 25 دی ماه و ساعت 18 اعلام کرد و گفت: همچنین همزمان با برگزاری جشنواره از گنجینه آثار هنرمندان اهدایی رونمایی خواهد شد.

یارمحمدی همچنین خبر از برگزاری مراسم بزرگداشت محمدرضا اصلانی در زمان برگزاری جشنواره خورشید و نمایش فیلم های طی روز های 7 تا 9 بهمن ماه در دانشگاه تهران داد.

در ادامه این نشست خبری مونا زاهدی مدیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه خورشید درباره فیلم های جشنواره گفت: امسال تلاش کرده ایم فیلم های بخش مسابقه را با حساسیت بیشتر انتخاب کنیم.

وی افزود: بنابراین از 404 فیلمی که به دبیرخانه جشنواره رسید 17 فیلم در بخش مستند،32 فیلم بخش داستانی، 13 فیلم بخش تجربی، 9 فیلم بخش انیمیشن، 9 فیلم بخش ویدئوآرت، 33 فیلم بخش دریچه و 44 فیلم در بخش پستر به مرحله نهایی راه یافتند.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه خورشید در توضیح بخش دریچه جشنواره گفت: این بخش بیشتر برای دیدن شدن آثار هنرمندان تازه کار تدارک دیده شدع تا آنها هم فرصتی برای دیده شدن به دست بیاورند.

زاهدی در معرفی هیات هیات انتخاب آثار به نام افرادی چون رامتین شهبازی، وحید وکیلی فر، مونا زاهد، محمود رحمانی، مهدی یارمحمدی، جمال رحمتی، جمال اسکویی، مهدی جواهریان و مریم فیروزی اشاره کرد.

در پایان این نشست خبری نیز اصلامی به عنوان هنرمند پیشکسوت در این عرصه گفت: جامه هنری ما باید به سمتی برود که روی پای خود حرکت کند چرا که هنرمند نباید دست به دامن دولت باشد.

وی با بیان این جمله که سینمای ما وابستگی اش به نهاد های دولتی زیاد است، خاطرنشان کرد: نه اینکه وابسته به دولت بودن بد است اما هنرمند باید تامی تواند وابستگی اش را به نها د های دولتی کم کند.

این فیلم ساز پیشکسوت با بیان اینکه سفارش گرفتن در سینما لازم است اما سفارشی کار کردن قطعاً مورد تایید نیست، تاکید کرد: یک فیلمساز بالاتر از این است که در خدمت کسی باشد چرا که در خدمت بودن سینما ما را دچار خشران می کند.

اصلانی گفت: جشنواره فیلم خورشید در واقع اولین جشنواره فیلم مستقل است البته مستقل نه از این بابت که از مردم جداست بلکه هستقلی اش نشانه ارتباط زیاد جشنواره با مردم است.

وی اظهار داشت: قدرت سینماگر در این است که با بودجه اندک به موضوعات که اهمیت بپردازد و آنها را به جامه نشانم دهد چرا که موضوع با اهمیت خوب اهمیت دارد و خیلی پرداختن به آن تاثیر نخواهد داشت.

نظر شما