شناسهٔ خبر: 27253 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی ورایتی از برندگان جوایز گلدن گلوب 2015

مراسم اعطای جوایز «گلدن گلوب» در حالی امشب (11 ژانویه ) برگزار می‌شود که رقابت سختی میان دو فیلم «بچگی» و «مرد پرنده» برای کسب جوایز اصلی وجود دارد.

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ نشریه سینمایی «ورایتی» در فاصله کمتر از یک روز به برگزاری مراسم اعطای جوایز هفتاد و دومین دوره جوایز سینمایی «گلدن گلوب» اقدام به پیش‌بینی برندگان احتمالی این جوایز سینمایی در بخش‌های گوناگون کرده است.

بهترین فیلم درام: پیش بینی: «بچگی»طبق پیش‌بینی نشریه ورایتی در بخش بهترین فیلم جوایز گلدن گلوب که مهم‌ترین شاخه این رویداد سینمایی محسوب می‌شود، شانس فیلم «بچگی» ساخته تحسین شده «ریچارد لینکلیتر» از سایر رقبا بیشتر است و این فیلم احتمالا به روند موفقیت‌های خود در جوایز گلدن گلوب نیز ادامه خواهد داد. در این بخش فیلم‌های «فاکس‌کچر»، «بچگی‌»، «سلما‌»، «نظریه‌ همه‌چیز» و «بازی تقلید» نامزد کسب جایزه معرفی شده‌اند.

 

بهترین فیلم کمدی/ موزیکال: پیش بینی: «مرد پرنده»

در بخش بهترین فیلم کمدی و موزیکال فیلم «مرد پرنده» ساخته جدید «الخاندرو گونزالو ایناریتو» شانس زیادی برای کسب جایزه بهترین فیلم است، گرچه دو رقیب جدی به نام «هتل بزرگ بوداپست» و«به روی جنگل» نیز عرض اندام می‌کنند. دو فیلم «غرور‌» و «سینت وینسنت» نیز در این بخش نامزد کسب جایزه هستند.

 

فیلم خارجی: «فورس‌ماژور»

پیش‌بینی برنده بخش بهترین فیلم خارجی امسال دشوارترین کار است چرا که پنج نامزد دریافت جایزه، فیلم‌های قدرتمندی هستند. بنابر پیش‌بینی نشریه ورایتی از میان «فورس ماژور» (سوئد)، «گت: دادگاه ویوین آمسالم» (اسرائیل)، «ایدا»(لهستان)، «لویتان» (روسیه)، «تانگرین» (استونی)، نماینده سوئد علی‌رغم این‌که نسبت به سایر فیلم‌ها کمتر شناخته شده‌است اندک شانس بیشتری نسبت به رقبای خود دارد.

 

بهترین کارگردانی: پیش بینی: «آوا دو وارنای»

در بخش بهترین کارگردانی «ایناریتو» و «لینکلیتر» به ترتیب برای فیلم‌های «مرد پزنده» و «بچگی» برای اصالت سینمایی ساخته‌هایشان و همچنین دشواری فراوان ساخت فیلم شایسته دریافت جایزه هستند.

از سری دیگر «دیوید فینچر» برای «دختر گمشده» و «وس اندرسون» برای کارگردانی «هتل بزرگ بوداپست» نیز می‌توانند دریافت کننده این جایزه نام بگیرند اما پیش‌بینی ورایتی برای برنده بخش بهترین کارگردانی «آوادو دارنای» کارگردان فیلم «سلما» است.

 

بازیگر مرد درام: پیس بینی: «ادی ردماین»

در بخش بهترین بازیگر مرد درام نادیده گرفتن بازی درخشان «ادی ردماین» بازیگر نقش «استیسون‌ هاپکینگز» در فیلم «تئوری همه چیز» بسیار سخت است اما مطمئنا رقابت سختی با «استیوکرول» (فاکس کچر)،‌ «بندیکت کامبرباچ» (بازی تقلید)،‌ «جک جیلنهال»(شبگرد)،‌ «دیوید اویلو»(سلما) خواهد داشت که همگی سزاوار دریافت جایزه محسوب می‌شوند.

 

بازیگر مرد کمدی/ موزیکال: پیش بینی: مایکل کیتون

نقش آفرینی درخشان «مایکل کیتون» به احتمال فراوان جایزه بهترین بازیگر شاخه کمدی موزیکال را از آن وی خواهد کرد. در این بخش «رالف فینس » (هتل بزرگ بوداپست» رقیب جدی برای «کیتون» محسوب می‌شود، گرچه گذشتن از نام بزرگی چون «بیل مورای‌» (سنت وینسنت)، «کریستوف والتز» (چشمان بزرگ) و «یواخین فونیکس‌» (فساد ذاتی) نیز کار آسانی نیست.

 

بازیگر زن درام: «جولیان مور»

در بخش بهترین بازیگر زن درام پیش‌بینی کمی دشوارتر از سایر بخش‌هاست چرا که رقابت فشرده‌ایم میان «جولیان سور» (آلیس آرام) و «جنیفر انیستون» (کیک) وجود دارد، اما بازی درخشان «مور» در نقش یک زن مبلا به اسکیزوفرنی از همان ابتدا نوید درخشش او در فصل جوایز سینمایی را می‌داد. در این بخش «ریس ویتراسپون» (وحشی)،‌ «روسماند پایک‌» (دختر گمشده) و «فلیستی جونز‌» (نظریه همه‌چیز) دیگر نامردهای کسب جایزه هستند.

 

بازیگر زن کمدی/ موزیکال: «امیلی بلانت»

«جولیان مور» در این بخش نیز برای بازی در فیلم «نقشه‌های به ستاره‌ها» نامزد کسب جایزه است اما «امیلی بلانت» پیش بینی ورایتی برای کسب جایزه این بخش است. در این بخش چهره‌های سرشناسی چون «امی آدامز‌» (چشمان بزرگ)، «هلن میرن‌» (سفر یکصد فوتی) و «کواونشان والیس» (آنی) نیز حضور دارند.

 

بهترین فیلمنامه: پیش‌بینی: «بچگی»

نامزدهای بخش بهترین فیلمنامه جوایز گلدن گلوب شامل دو فیلمنامه اقتباسی («دختر ناپدید شده» و «بازی تقلید» و همچنین سه فیلمنامه اصلی («هتل بزرگ بوادپست»، «بچگی» و «مرد پرنده») است که در این میان «ریچارد لینکلیتر» برای نگارش فیلمنامه «بچگی» شانس بیشتری متصور می‌شود.

 

بهترین انیمیشن: پیش‌بینی: «فیلم لگو»

انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت‌کنید 2» در مجموع در گیشه جهانی به فروش 619 میلیون دلار دست یافت و پس از آن «فیلم لگو » و «قهرمان بزرگ 6» از حیث فروش قرار گرفتند. محبوبیت جهانی یکی از مهمترین فاکتورها در کسب جایزه بخش بهترین فیلم انیمیشن است، بنابراین هر یک از این سه ساخته شانس خوبی برای کسب جایزه دارند اما پیش بینی ورایتی از برنده این بخش «فیلم لگو» است. «کتاب زندگی» و «باکسترولز» نیز در این بخش نامزد کسب جایزه هستند.

مراسم اعطای جوایز هفتاد و دومین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب امشب در بورلی هیلز لس آنجلس برگزار می‌شود.

نظر شما