شناسهٔ خبر: 27267 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آثار چهارمین دوسالانه شهری در تهران دیده می شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری دوسالانه مجسمه‌های شهری از نصب آثار این رویداد هنری تا پایان سال 94 در شهر تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ هادی مظفری معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران و رئیس شورای سیاست‌گذاری دوسالانه مجسمه های شهری، گفت: چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای هنری به مرحله انتخاب آثار رسید و در مجموع 1176 اثر رسیده به دبیرخانه این دوسالانه از سوی 580 هنرمند، طی چهار روز داوری و تبادل نظر شورای انتخاب؛ متشکل از بهروز دارش، ایرج محمدی، حمید شانس، رضا قره‌باغی و ریما اسلام‌مسلک؛ 221 اثر از 210 هنرمند به بخش نمایشگاهی این رویداد راه پیدا کردند.

 وی افزود: نکته‌ای که هیات انتخاب این دوسالانه با آن مواجهه بودند حجم بالای آثار رسیده بود که با کارشناسی دقیق و دقت نظر این هیات، آثار برتر برای حضور در بخش نمایشگاهی چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری انتخاب شدند.

 معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به رشد کمی آثار این دوسالانه گفت: نکته ویژه این رویداد در تعداد هنرمندان راه‌یافته به نمایشگاه دوسالانه است که رشد 45 درصدی را نشان می‌دهد که این موضوع برای جامعه مجسمه‌سازی نویدبخش است و نشان می‌دهد که دوسالانه مسیر رو به تعالی خود را طی می‌کند و نسبت به دوره سوم که 180 اثر به نمایشگاه آثار این رویداد راه یافت، تفاوت چشمگیری را شاهد هستیم.

 وی افزود: نکته قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره کرد، حضور مجسمه‌ساران بانو است که در این رویداد به ارائه اثر پرداختند و این نکته نیز می‌تواند برای جامعه مجسمه‌سازی کشور نوید بخش باشد. مظفری با اشاره به برپایی نمایشگاه چهارمین دوسالانه مجسمه شهری همزمان با دهه فجر گفت: در حال حاضر تلاش ما و تمام مجسمه‌سازان حاضر در این دوسالانه این است که آثار خود را تا 12 بهمن‌ماه برای برپایی نمایشگاهی با شکوه در دهه فجر آماده کنند تا این آثار را در این ایام باشکوه در معرض دید مردم علاقمند به هنر  شهر تهران قرار دهیم.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری با اشاره به دیگر اقدامات این رویداد هنری گفت: همزمان با برپایی نمایشگاه کاتالوگ آثار نمایشگاهی دوسالانه منتشر خواهد شد و همچنین نشست‌هایی با موضوع بررسی وضعیت مجسمه‌سازی ایران، آسیب‌شناسی مجسمه‌های شهری و خلاقیت در عرصه هنر مجسمه‌سازی را همزمان با روزهای برپایی نمایشگاه با حضور صاحب نظران برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به مرحله داوری آثار افزود: داوران چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری متشکل از مرتضی نعمت الهی، نادر قشقایی، مهرداد ایروانیان، کوروش گلناری و کامبیز صبری همزمان با برپایی نمایشگاه در بهمن‌ماه داوری آثار را انجام خواهند داد تا 5 برگزیده اول این رویداد هنری معرفی شوند.

مظفری دوسالانه مجسمه‌های شهری را فرصت و ویترین بهترین ایده‌های جامعه مجسمه‌سازی قلمداد کرد و گفت: اراده و تلاش سازمان زیباسازی شهر تهران بر این است که هر تعداد از آثاری که با رعایت کیفیت امکان ساخت تا پایان سال جاری را داشته باشند به هنرمندان سفارش دهد تا این آثار هرچه زودتر در سطح شهر تهران به نمایش عمومی درآیند. وی افزود: این دوسالانه قصد دارد نیاز هنری، فضای شهر تهران را تامین کند و تا پایان سال 94 سفارش ساخت آثار راه یافته به چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری را به هنرمندان خواهم داد.

 معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در حال حاضر نیز سفارش آثار دوسالانه گذشته و همچنین جشنواره ساعت‌های آفتابی که تاکنون فرصت ساخت پیدا نکرده بودند به هنرمندان ارائه شده و طی دو مرحله 20 و 50 اثر را که سفارش ساخت آنها را داده‌ایم، طی سال آینده در شهر تهران نصب خواهیم کرد. لازم به یادآوری است؛ چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه‌های فضای شهری به ریاست جمال کامیاب بهمن‌ماه در تهران برگزار خواهد شد

نظر شما