شناسهٔ خبر: 27307 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سفرنگاره» نامورمطلق در بوته نقد سرای اهل قلم

کتاب «سفرنگاره» تالیف بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، چهارشنبه 24 دی با حضور مولف و منتقدانی چون مهناز بهمن و علی عباسی در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جلسه نقد و بررسی کتاب «سفرنگاره» تالیف بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ چهارشنبه ۲۴ دی (۱۳۹۳) با حضور نویسنده و منتقدانی چون علی عباسی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، مهناز بهمن، نویسنده و ویراستار و با اجرای احمد شاکری در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

«سفرنگاره»‌ که در ابتدای آذر (۱۳۹۳) منتشر شد، شامل مجموعه عکس‌ها و خاطره‌نگاری بهمن نامورمطلق، از سه منطقه «باداب سورت» در شهرستان ساری، «غار یخ‌مراد» در جاده چالوس و «کوهرنگ» در استان چهار محال بختیاری، است. این کتاب، متفاوت‌ترین اثر تالیفی نامورمطلق به شمار می‌رود، چرا که دیگر تالیفات منتشر شده او در حوزه شرح و بررسی نظریه‌ها و نقدهای ادبی و هنری جدید است.

نامورمطلق در بخشی از پیشگفتار خود بر این کتاب نوشته است: «هر یک از این سه سفرنگاره‌ها متاثر از یک رویکرد ویژه مطالعه و نقد ادبی ــ هنری بوده است. به بیان روشن‌تر، هر سفرنگاره‌ای در شرایطی نوشته شده‌اند که من به‌طور جدی بر یکی از رویکردهای نقد متمرکز شده بودم. سفر مربوط به باداب‌سورت بیشتر در حال و هوای مربوط به بینامتنی نوشته شده است. سفرنامه دوم، یعنی یخ‌مراد متاثر از نقد اسطوره‌ای است. یعنی زمانی که مشغول نوشتن کتاب «درآمدی بر اسطوره‌شناسی» بودم و در پایان سفرنگاره کوهرنگ هنگامی نوشته شده  که بیش از هر رویکردی متوجه نقد جغرافیایی بوده‌ام.»

«سفرنگاره» با شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه در ۲۶۸ صفحه و بهای ۳۵ هزار تومان از سوی انتشارات سخن روانه کتابفروشی‌ها شده است.

سرای اهل قلم در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر پلاک ۲، واقع است.

نظر شما