شناسهٔ خبر: 27313 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نویسنده «هری‌پاتر» از مسلمانان دفاع کرد

«جی.کی.رولینگ»، نویسنده مجموعه داستان‌های «هری‌پاتر» در واکنش به سخنان رابرت مرداک گفت: اگر اینگونه باشد پس تمام جنایات مسیحیان تندرو در کلیسای تفتیش عقاید اسپانیا، گناه من است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ «جی.کی.رولینگ»، نویسنده مجموعه داستان‌های «هری‌پاتر» از سخنان اخیر «روپرت مرداک» علیه مسلمانان در جریان حمله داعش به هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» انتقاد کرد.

«روپرت مرداک» در جریان حمله داعش به هفته نامه «شارلی ابدو» در فرانسه، متذکر شده بود که تمام مسلمانان در قبال حملات تروریستی گروه‌های تندرو اسلامی مسئولند.

این سخنان بازتاب گسترده‌ای داشت که با واکنش‌ منفی برخی از جمله «جی.کی.رولینگ»، نویسنده بریتانیایی مجموعه داستان‌های «هری‌پاتر» روبرو شد.

رولینگ در صفحه توئیتر خود نوشت: من یک مسیح متولد شده‌ام، اگر قرار باشد که من مسئول گفته‌های مرداک باشم، پس خودم را تکفیر می‌کنم.

این نویسنده در ادامه عنوان کرد: اگر اینگونه باشد پس تمام جنایات مسیحیان تندرو در کلیسای تفتیش عقاید اسپانیا، گناه من است.

 وی در پایان متذکر شد: مسلمانان هشت برابر بیشتر از غیر مسلمانان قربانی حملات تروریستی گروه‌های تندرو اسلامی‌اند.

بنا بر این گزارش، هفته گذشته دو فرد مسلح به خاطر انتشار کاریکاتورهایی موهن به نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» حمله کردند که در این میان 12 نفر کشته شدند.

نظر شما