شناسهٔ خبر: 27328 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انصراف غریب‌پور و «اپرای سعدی» از جشنواره تئاتر فجر

بهروز غریب‌پور از اجرای «اپرای سعدی» در سی‌وسومین جشنواره تئاتر فجر انصراف داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ غریب‌پور با اعلام این مطلب توضیح داد: پیش از این، مشکلات مالی برای تکمیل شدن پروژه «اپرای سعدی» وجود داشت و در حال حاضر این مسئله به شکلی که امکان شرکت در جشنواره فجر را داشته باشیم، حل نشده است؛ به همین دلیل «اپرای سعدی» در جشنواره تئاتر فجر شرکت نخواهد کرد.

او گفت: با وجود قول‌های داده شده، مسئله مالی این پروژه با تأخیر دنبال می‌شود و امیدوارم بتوانیم در جشنواره موسیقی فجر، «اپرای سعدی» را روی صحنه ببریم.

غریب‌پور با اشاره به سنگینی پروژه «اپرای سعدی» اظهار کرد: باید دست کم 150 میلیون تومان وجود می‌داشت تا بتوانیم این کار را به جشنواره تئاتر فجر برسانیم، اما من هم تا یک جایی می‌توانستم 4-33.jpgبه همراهی گروه تئاتر «آران» هزینه کنم.

کارگردان «اپرای سعدی» و «حافظ» درباره اینکه آیا این مسئله از طرف مدیران جشنواره فجر و دبیر آن پیگیری شده است یا خیر؟ گفت: دبیر جشنواره تئاتر بسیار مایل به حضور «اپرای سعدی» در جشنواره بود، اما تمایل با اقدام جدی خیلی فرق دارد و اتفاقا گله بزرگم این است که این بحث باید جدی‌تر دنبال می‌شد.

وی افزود: اگر دبیر جشنواره مایل بودند این کار در جشنواره حضور داشته باشد باید جلساتی می‌گذاشتند تا راه‌حل‌هایی پیدا می‌کردند، نه اینکه در حد تعارف بحث‌هایی مطرح شود، در واقع معتقدم اقدام عملی که قابل قبول باشد در این زمینه صورت نگرفته است.

غریب‌پور با تأکید بر اینکه امیدوار است شرایط برای حضور «اپرای سعدی» در جشنواره موسیقی فجر که 24 بهمن‌ماه آغاز می‌شود، فراهم شود، بیان کرد: قراردادی با بنیاد رودکی داریم که تأمین کننده بودجه برای «اپرای سعدی» باشد و براساس صحبت‌هایی که صورت گرفته این اطمینان خاطر داده شده که منبع مالی به زودی تخصیص داده می‌شود.

کارگردان نمایش عروسکی «اپرای سعدی» در ادامه گفت: پژوهش، نویسندگی، طراحی، ساخت عروسک، ساخت دکور صحنه، موسیقی و ضبط موسیقی تا حدود زیادی انجام شده اما کار همچنان ادامه دارد.

برخی عوامل تولیدکننده نمایش عروسکی «اپرای سعدی» با طراحی صحنه، طراحی لباس، طراحی نور، نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور عبارتند از: آهنگساز: امیر بهزاد، خواننده‌ها: محمد معتمدی، استاد اسحاق انور، علی زندوکیل، سحر محمدی، روشنک کی‌منش و مهراد ناصحی، تنظیم‌ برای کُر: بابک نصیری‌خواه، طراح عروسک: علی پاک‌دست و مریم اقبالی، دستیار کارگردان: مونا کیانی‌فر، گروه مجسمه‌ساز:نگار نادری‌پور، آرمین پورفهیمی و قاسم رحمتی و تمام گروه تئاتر عروسکی «آران».

نظر شما