شناسهٔ خبر: 27329 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازیگر «امیرکبیر» خاطرات خوبی از سریالش ندارد + عکس

سعید نیکپور - بازیگر و کارگردان سریال «امیرکبیر» - با بیان اینکه خاطرات خوبی از این سریال ندارد، می‌گوید: مجموعه تاریخی «امیرکبیر» در بدترین شرایط زمانی در بمباران و جنگ ساخته شد و از آن سریال فقط خاطرات غم‌انگیز در ذهنم باقی مانده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ نیکپور ضمن یادآوری ساگرد درگذشت امیرکبیر، گفت: به نظرم پخش سریال‌هایی مثل «امیرکبیر» از رادیو برای سرگرمی افرادی که مدام رادیو گوش می‌دهند، بد نیست اما همه سریال‌ها مناسب این کار نیستند؛ چراکه اصولا سریال‌های تلویزیونی برای خودشان یکسری مختصات تلویزیونی دارند؛ ضمن اینکه تلویزیون هم وسیله‌ای است که مقابل آن می‌نشینیم و آن‌را با صدا و تصویر تماشا می‌کنیم؛ در حالی که رادیو در بخش گوش کردن به دقت بیشتری نیاز دارد.

 

سریال امیرکبیر

او در همین زمینه بیان کرد: محیطی که افراد فیلم و سریال‌ها را از طریق رادیو گوش می‌دهند، خیلی مهم است؛ به عنوان مثال اتومبیل وسیله خوبی برای گوش کردن رادیو است و برای شنوندگان جذابیت دارد که هنگام رانندگی سریالی مثل «امیرکبیر» را گوش بدهند.

نیک‌پور همچنین با تأکید بر اینکه انتخاب در پخش فیلم و سریال‌های تلویزیونی از رادیو، امری مهم است، اظهار کرد: سریال «امیرکبیر» از مجموعه‌هایی است که برای پخش رادیویی مناسب است و می‌تواند برای شنونده جذاب باشد؛ به دلیل اینکه دیالوگ در «امیرکبیر» بسیار مهم است و حرف اول را می‌زند. از طرفی هم درگیری‌ها و پیچشی که در دیالوگ‌های این مجموعه وجود دارد جذابیت آن‌را چندین برابر می‌کند.

وی سپس به تعریف خاطره‌ای از علاقه مردم نسبت به سریال «امیرکبیر» پرداخت و ادامه داد: قبل از تأسیس شبکه‌های مختلف رادیویی و برنامه‌ای که بخواهد فیلم و سریال‌ها را به شکل شنیداری پخش کند، به یاد دارم سال‌ها پیش که چندین بار سوار تاکسی شدم برایم جالب بود که رانندگان تاکسی خودشان سریال «امیرکبیر» را با نوار کاست‌های قدیمی ضبط کرده‌اند و داخل ماشین گذاشته‌اند تا گوش بدهند. چندین بار با این اتفاق مواجه شدم و همیشه برایم جالب بود و در ذهنم ماند که مردم واقعا «امیرکبیر» را دوست داشتند.

بازیگر نقش «امیرکبیر» در ادامه‌ی صحبت‌هایش با اشاره به خاطرات غم‌انگیزی که از ساخت «امیرکبیر» در ذهنش باقی مانده است، یادآور شد: این سریال در زمان جنگ و موشک باران ساخته شد و ما در تولید آن خیلی سختی کشیدیم. آن زمان به یاد دارم برای تصویربرداری «امیرکبیر» در کاخ گلستان کار می‌کردیم که در همان حوالی پشت ساختمان شمس‌العماره یک مینی بوس منفجر شد و آن روز واقعا برایمان روز غم‌انگیز و فاجعه‌ای بود، به همین خاطر اصلا خاطره‌های خوبی از آن زمان در ذهن ندارم. همچنین به یاد دارم یکی از روزهایی که مشغول ضبط سریال «امیرکبیر» بودیم طوفان آمد و تمام چادرها و لوکیشن ما را از بین برد.

 

سریال امیرکبیر

نیک‌پور ادامه داد: اصولا در زمان کار کردن، خاطرات خوبی برای سازندگان نمی‌ماند. در حال حاضر هم که این ماجرا بدتر شده است؛ چراکه کارها از همان روز اول با استرس، درگیر‌ی، اختلاف، قهر و بی‌پولی شروع می‌شود تا اینکه ماجرا تمام شود و همه عوامل به سرعت از هم خداحافظی کنند و بروند.

وی سپس تصریح کرد: دوره‌ای که سریال «امیرکبیر» را کار می‌کردیم در کارها انگیزه بود؛ چراکه عوامل این حس در وجودشان بود که مشغول ساخت یک کار خوب و ماندنی برای مملکتشان هستند؛ بنابراین با انگیزه کار می‌کردند و خوشحال بودند اما در حال حاضر دیگر انگیزه‌ی سابق وجود ندارد و فقط برای رفع مشکل مالی کار می‌کنیم.

سعید نیک‌پور در پایان گفت‌وگوی خود به حضورش در سریال «معمای شاه» که پیش از این هم اعلام شده بود، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی هستم. در این مجموعه تاریخی نقش «دکتر وزیری» را بازی می‌کنم. «معمای شاه» همچنان در مرحله تصویربرداری است و خدا می‌داند که چه زمانی به پایان برسد؛ چراکه اصولا هیچکس نمی‌داند یک کار در تلویزیون چه زمانی تمام می‌شود.

 

سریال امیرکبیر

 

سریال امیرکبیر

 

سریال امیرکبیر

 

سریال امیرکبیر

 

سریال امیرکبیر

 

سریال امیرکبیر

 

سریال امیرکبیر

نظر شما