شناسهٔ خبر: 27340 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوماه‌نامه «گفتمان الگو» به ایستگاه ششم رسید

فقر گفت‌وگو، نقد علیدوست بر دیدگاه‌های رحیم پور درباره فقه، آسیب‌شناسی وضعیت پیشرفت کشور، فقه ودستاوردهای توسعه، الهیات مسیحی‌ وتوسعه و آسیب‌شناسی برنامه‌ریزی توسعه پرونده‌های این شماره گفتمان الگوست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، موضوع محوری این شماره، پرونده‌ای درباره بیماری فرهنگی «فقر گفت‌وگو» است که سعی شده با توجه به الگوی کُنش امام موسی صدر، نسخه‌ای برای درمان آن ارائه شود. در این بخش آثاری از دکتر محسن اسماعیلی، حجت‌الاسلام دکتر داوود فیرحی و دکتر هادی خانیکی دیده می‌شود. گفتار ویژه‌ای نیز از دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی در باب ناگزیریِ گفت‌وگو همراه با خاطره وی از دیدار با امام موسی صدر پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

در شماره ششم، نقدهای مفصل ابوالقاسم علیدوست را بر دیدگاه‌های حسن رحیم‌پور ازغدی درباره فقه می‌خوانید. همچنین سیر تدوین و آخرین وضعیت «لایحه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» در گفت‌وگو با رضا معصومی‌راد رئیس مرکز الگو در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بررسی شده است.

از دیگر موضوعات مهم این شماره، آسیب‌شناسی پیشرفت علمی کشور است که در گفت‌وگوهایی آزاد با دکتر رضا منصوری، دکتر ابراهیم سوزنچی، دکتر رضا روستاآزاد و دکتر علی‌محمد سلطانی واکاوی شده و نیز گفتاری اختصاصی از دکتر مهدی گلشنی در این زمینه ارائه گردیده است.

گفتمان الگو در شماره ششم همچنین پرونده‌هایی درباره «فقه و دستاوردهای توسعه» و «الهیات مسیحی و اخلاق توسعه» پیش روی خوانندگان نهاده است. پرونده نخست با آثاری از آیت‌الله حائری شیرازی و شیخ جواد فاضل لنکرانی به همراه حجج اسلام مبلغی و ضیایی‌فر و یک گفت‌وگوی ویژه با مولوی نذیر احمد سلامی درباره فقه اهل سنت است. پرونده دوم نیز با گفتارهایی از احد فرامرز قراملکی، مهراب صادق‌نیا و نیز گفت‌وگوهایی خواندنی با چند پژوهشگر مطرح اخلاق و الهیات مسیحی همچون تد پیترز، هولمز رولستون و اولریش داچرو ترتیب داده شده است.

«آسیب‌شناسی برنامه‌ریزی توسعه در ایران» از دیگر موضوعات این دوماه‌نامه است که دکتر حسن سبحانی و دکتر محمد خوش‌چهره درباره آن سخن گفته‌اند.

پرونده کتاب شماره ششم نیز به بررسی آثار اقتصاددان برجسته کره‌ای «ها جون چانگ» اختصاص یافته است؛ با برگردان گفت‌وگویی از وی در نقد نسخه‌های نئولیبرالی توسعه.

علی پایا، سعیدرضا عاملی، محمد رجبی و حمیدرضا آیت‌اللهی دیگر چهره‌هایی هستند که آثار آنها در این شماره گفتمان الگو منتشر شده است.

ششمین شماره گفتمان الگو در دکه‌های منتخب مطبوعاتی و فروشگاه‌های معتبر کتاب عرضه می‌شود. همچنین می‌توانید با ارسال نشانی خود به شماره ۱۰۰۰۰۲۹۹ آن را خریداری کنید.

گفتمان الگو

ارسال به

 

    نظر شما