شناسهٔ خبر: 27344 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صدور مجوز برای 47 نشریه و سایت

هیأت نظارت بر مطبوعات با انتشار 34 نشریه و 13 پایگاه اطلاع رسانی موافقت کرد. همچنین سه نشریه و یک خبرگزاری نیز از این هیات تذکر گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ هیأت نظارت برمطبوعات در نشست روز دوشنبه خود شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات را مورد بررسی قرار داد و با انتشار و فعالیت 34 نشریه و 13 پایگاه اطلاع رسانی موافقت کرد. 

همچنین در این جلسه، گزارش دبیرخانه هیأت از مطالب منتشره در مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری در طول یک هفته گذشته (جمعاً 9 مورد) بررسی شد و تصمیمات زیر اتخاذ شد.

- تذکر به خبرگزاری خبر آنلاین بابت درج مطلبی که تضعیف نیروهای مسلح را در پی دارد. (مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات

- تذکر به روزنامه وطن امروز بابت توهین به رئیس جمهور از طریق درج کاریکاتور (مصداق بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات)

- تذکر به روزنامه وطن امروز بابت تیتر اولی که در تخریب رابطه با همسایگان و در مغایرت با مصوبات شورای عالی امنیت ملّی است. همچنین مقرر شد پرونده این روزنامه به دادگاه ارجاع شود.

- تذکر به هفته نامه 9 دی بابت درج مطلبی با عنوان « قبض ید ولی، با اشتباهات خواص» (مصداق بندهای 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات)

- تذکر به روزنامه قانون بابت درج طنزی که در تخریب رابطه با همسایگان و در مغایرت با مصوبات شورای عالی امنیت ملّی است.

 براساس ماده 6 قانون مطبوعات، نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که در این فصل مشخص می شوند آزادند. و بند 8 این ماده عبارت است: افترا به مقامات، نهادها، ارگانها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طریق انتشار عکس یا کاریکاتور باشد.

براساس ماده 6 قانون مطبوعات، نشریات جز در موارد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که در این فصل مشخص می شوند آزادند. و بند 11- پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و یا تحریف مطالب دیگران اشاره شده است.

این گزارش می افزاید جدول و لیست کامل نشریات مجوز گرفته در جلسه امروز هیات نظارت بر مطبوعات هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل مشاهده است.
 

نظر شما