شناسهٔ خبر: 27379 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمرکز بر بحران میانسالی در «بهمن»

«بهمن» دومین ساخته بلند سینمایی مرتضی فرشباف است که این روزها در استودیو ثنا در آخرین مراحل فنی قرار دارد و به زودی تحویل دفتر جشنواره فیلم فجر می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی فرشباف درباره فیلم «بهمن» که امسال در بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر حضور دارد به خبرنگار مهر گفت: بیشتر تمرکز این فیلم روی بحران میانسالی شخصیت هما (فاطمه معتمد آریا) است. او حالا که شرایطی پیش آمده تا شب ها بر بالین کسی بنشیند، فرصتی پیدا می کند تا زندگی خود و رابطه با همسرش و فرزندش که تازه مهاجرت کرده و رابطه ای که با همکارانش دارد، مرور کند.

فیلم بهمن

وی افزود: «بهمن» شرایط تولیدی خاصی داشت چرا که در تمام صحنه ها برف می بارید و ما از  پشت پنجره باید این فضا را به تصویر می کشیدیم.

به گفته وی، فیلمبرداری بهمن سال گذشته در ایام جشنواره فیلم فجر آغاز شد و تا اوایل فروردین امسال ادامه داشت.

فرشباف تاکید کرد: امیدوارم چندین ویژگی این فیلم به خوبی دیده شود از جمله بازی خوب خانم معتمد آریا که تصور کردن شخصیت هما به غیر از او محال بود، فیلمبرداری خوب هومن بهمنش که سرمای بیرون از این خانه را به درون فیلم آورد، صدابرداری و صداگذاری که در نمایش آشفتگی شخصیت اصلی فیلم کمک کرد و همچنین گریم متفاوت مهرداد میرکیانی که توانست 10 شب بی‌خوابی شخصیت هما را به تصویر بکشد.

فیلم بهمن

فاطمه معتمدآریا در این فیلم با همسرش احمد حامد به ایفای نقش پرداخته است و یکی از بازی های متفاوت این بازیگر حرفه ای سینما به شمار می رود.

در خلاصه داستان «بهمن» آمده است: هما پرستار مجرب بیمارستان پیشنهاد شب کاری و مراقبت از خانم مسنی را می پذیرد. اولین روز کاریش اولین برف سال می بارد. در تمام طول این 10 روز مراقبت نه برفی می آید و نه او می تواند بخوابد...

فیلم بهمن

در این فیلم فاطمه معتمد آریا، احمد حامد، فریده اسماعیلی، مریم شیرازی و شیرین یزدان بخش به ایفای نقش می پردازند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از نویسنده: مرتضی فرشباف و نسیم مرعشی، کارگردان: مرتضی فرشباف، مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، تدوین: پویا پارسا مقام، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه: بهزاد کزاری، صدابردار: وحید مقدسی، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، موسیقی: حامد ثابت، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: رضا بختیار نیک، عکاس، حبیب مجیدی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الله، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی، مدیر تولید: نادر مهدی پور، مدیر تدارکات: آرش نجفی، جلوه های ویژه رایانه ای جواد مطوری، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک، مجری طرح: فرشته مهدی زاده و تهیه‌کننده: جواد نوروز بیگی.

فیلم بهمن

سرمایه گذاران این فیلم جواد نوروز بیگی و بانک پاسارگاد هستند.

«بهمن» در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

نظر شما