شناسهٔ خبر: 27393 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد آغاز شد

نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد با دعوت از ۱۶۰۰ شخصیت حوزوی، فرهنگی و تبلیغی آغاز به کار کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این اجلاسیه صبح امروز با سخنرانی آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین و آیت‌الله حسینی بوشهری در موسسه امام کاظم(ع) آغاز به کار کرده است و عصر پنجشنبه با سخنرانی آیت‌الله العظمی سبحانی به کار خود پایان می‌دهد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین نیز سخنران نوبت صبح روز پنجشنبه خواهند بود.

بیش از هزار و ۶۰۰ شخصیت حوزوی، فرهنگی و تبلیغی همچون استادان حوزه، نمایندگان ولی فقیه، امامان جمعه و اعضای مجلس خبرگان رهبری برای شرکت در این اجلاسیه دعوت شده اند که تعدادی از این شخصیت‌ها به سخنرانی خواهند پرداخت.

پس از مراسم افتتاحیه، کمیسیون‌های سه گانه در نوبت صبح و عصر فعالیت خود را آغاز می‌کنند و نتایج این کمیسیون‌ها در مراسم اختتامیه اعلام می‌شود.

نقش و جایگاه روحانیت در حوزه‌های علمیه در اقتصاد اسلامی با تکیه بر جریان‌ اقتصاد مقاومتی، نقش و جایگاه روحانیت در حوزه‌های علمیه در تبیین و تقویت فرهنگ اسلامی با تکیه بر سبک زندگی اسلامی و نقش و جایگاه روحانیت در حوزه‌های علمیه در امور تبلیغی و اجتماعی با تکیه بر جریان امر به معروف و نهی از منکر عناوین سه کمیسیون این اجلاسیه هستند.

از عناوین کمیسیون‌ها پیداست که مسئله اقتصاد مقاومتی و شعار امسال در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته آیت‌الله حسینی بوشهری عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گزارش کامل این اجلاسیه خدمت مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.

نظر شما