شناسهٔ خبر: 27397 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از رشد 21 درصدی بودجه وزارت ارشاد تا تحریف اظهارات سخنگو در باره شجریان

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز (سه شنبه ) در ادامه نسشت های هفتگی خود به میان خبرنگاران آمده بود تا به پرسش های متعدد آنها در باره مسائل و موضوعات مرتبط با این وزارتخانه پاسخگو باشد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، وضعیت بودجه وزارت ارشاد در سال ۹۴ ، نزدیک شدن به ایام مبارک دهه فجر و برگزاری جشنواره های مختلف هنری ، چگونگی فعالیت جعفر پناهی در حوزه سینما ، تحریف برخی رسانه ها در خصوص اظهارات سخنگو در باره محمدرضا شجریان ، صادر نشدن مجوز موسیقی رپ فارسی، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات ، کتاب تهمینه میلانی ، نقش نظارتی مجلس، لغو برخی کنسرت ها و ...از جمله موضوعاتی بود که حسین نوش آبادی به بیان توضیحاتی در مورد آنها پرداخت .

وی در مورد بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این رقم را ۸۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : اگر این رقم به تصویب نمایندگان مجلس برسد ، وزارت ارشاد سال آینده در انجام وظایف و ماموریت های خود به نحو مطلوبی عمل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت ارشاد توضیح داد: بودجه پیش بینی شده سال ۱۳۹۴ برای وزارت ارشاد ۷۷۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است. البته علاوه بر این رقم، ۹۸ میلیارد تومان بودجه نیز برای بخش فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده که در مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای وزارتخانه را به ۸۷۰ میلیارد تومان می رساند.

نوش آبادی با بیان اینکه رشد ۱۴ درصدی اعتبارات هزینه ای و ۵۳ درصدی اعتبارات عمرانی نشان دهنده توجه دولت یازدهم به حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: بودجه پیش بینی شده برای وزارت ارشاد به رغم مشکلات مالی کشور، افزایش یافته است و امیدواریم نمایندگان مجلس نیز کمک کنند تا این بودجه آسیب نبیند و حتی پیشنهادهایی ارایه کنند تا این سهم بیشتر شود.

وی ادامه داد: بیشترین رشد اعتبارات در سال آینده مربوط به حوزه های پژوهش کاربردی، حمایت از امور رفاهی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران است که از جمله برای تولید فیلم های فاخر ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ۳ میلیارد تومان نیز برای کمک به بازی های یارانه ای و ۴ میلیارد تومان برای توسعه این بازی ها اختصاص یافته است. 

نوش آبادی اضافه کرد: برای ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و در صورتی که این اعتبار در مجلس کاهش نیابد آن را مطلوب می دانیم. البته با توجه به کاهش قیمت نفت احتمال کاهش بودجه عمرانی وجود دارد اما فکر نمی کنم بودجه هزینه ای کم شود.


ایجاد فضای همدلی، اصلی ترین هدف برگزاری جشنواره ها 

سخنگوی دولت در بخش دیگری با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره بین المللی فجر، هدف از برگزاری آنها را ایجاد فضای همدلی همراه با مشارکت و رقابت سالم برای تولیدات فرهنکی و هنری اعلام کرد.

نوش آبادی اظهار کرد: در جشنواره امسال فیلم فجر، ۸۸ فیلم در بخش سودای سیمرغ بررسی و در نهایت ۲۲ فیلم انتخاب شد. همچنین از بین ۷۳ فیلم بخش نگاه نو، ۱۱ فیلم انتخاب شد. در بخش مستند نیز ۱۲۷ فیلم ارائه شده است.

وی افزود: هیات انتخاب فیلم فجر که فارغ از تعلق های شخصی، با دقت و وسواس بسیار فیلم ها را بررسی می کرد، به دلیل نزدیک بودن و کیفیت مناسب فیلم ها، در انتخاب آنها با مشکل مواجه شد.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: بسیاری از فیلم های امسال از استاندارد لازم برخوردار بود که این موضوع نشان دهنده ارتقای سطح تولید فیلم در کشور است. دلیل راه نیافتن برخی فیلم ها به بخش مسابقه هم بی توجهی و نفی آثار فاخر نبوده و این موضوع ارزش و اعتبار آنها را کم نمی کند.

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به در نظر گرفته شدن ۲۹ سالن سینمایی برای اکران به موقع فیلم های جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: از اول بهمن ماه فروش بلیت جشنواره آغاز می شود و برای برخی از گروه ها از جمله دانشجویان تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

نوش آبادی، توجه به آثار فیلم سازان جوان، در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای همه فیلم ها، اختصاص جشنواره مستقل برای فیلم اولی ها به منظور افزایش سطح کیفی آنها و حضور برخی فیلم ها با مضامین دفاع مقدس را از جمله سیاست های وزارت ارشاد در جشنواره فجر اعلام کرد. 

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که جشنواره فیلم فجر امسال حاشیه ای نخواهد داشت و امیدواریم در جشنواره های موسیقی، هنرهای نمایشی و حوشنویسی نیز شاهد حاشیه نباشیم.

سحنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به پرسش های خبرنگاران درباره مسایل مختلف از جمله قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، لغو برخی کنسرت ها در استان ها، شایعه دخالت کمیسیون فرهنگی مجلس در ارایه مجوز به فیلم ها، موضوع فیلم سازی جعفر پناهی و فعالیت محمدرضا شجریان پاسخ داد.


دسترسی آزاد به اطلاعات، راهگشای حقوق شهروندی و دولت الکترونیک

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا درباره قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات، به تصویب آیین نامه اجرایی این قانون در دولت اشاره کرد و گفت: این آیین نامه راه را برای اجرای قانونی که در راستای حقوق شهروندی و تحقق دولت الکترونیکی است باز کرد.

نوش آبادی افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات درباره حقوق شهروندی و جزو مطالبات جامعه است، چرا که بر اساس این قانون، مردم حق دسترسی آزاد به اطلاعات دارند.

وی اضافه کرد: بر اساس این قانون، تمامی دستگاه ها و نهادها موظفند اطلاعات، مقررات، قوانین و آیین نامه های هر دستگاهی را به اطلاع مردم برسانند.

وی ادامه داد: مردم با شناخت کامل از قوانین و وظایف دستگاه ها باید بتوانند از حق خود دفاع کنند و حق فردی به دلیل آگاهی نداشتن از قوانین و مقررات تضییع نشود.

نوش آبادی با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای اجرایی کردن این قانون، خاطر نشان کرد: آیین نامه اجرایی این قانون به تصویت دولت رسیده است؛ این آیین نامه راه را برای اجرای قانونی که در راستای حقوق شهروندی و تحقق دولت الکترونیکی است باز کرد.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: در واقع این قانون حقوق شهروندی را محترم شمرده و برای دسترسی مردم به اطلاعاتی که برای دفاع از حقوق آنها مفید است ارایه می شود.

نوش آبادی افزود: قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات گامی برای پیشبرد برنامه های اجتماعی و حقوق ملت در آینده است.

هیات وزیران در جلسه ۲۱ آبان امسال به پیشنهاد شماره ۱۳۴۴۸۰/۱ مورخ ۷ دی ۱۳۹۲ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط) و به استناد ماده (۲۳) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب۱۳۸۸، آیین نامه اجرایی قانون یادشده را تصویب کرد.

قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می تواند آزادی اطلاعات را به عنوان حق برای هر شهروند ایرانی شناسایی کرده و ایرانی ها بدون ارایه دلایل می توانند درخواست دسترسی به اطلاعات عمومی را داشته باشند، البته اطلاعات خصوصی افراد از قلمرو این قانون خارج است.

همچنین براساس این قانون تمامی موسسات دولتی و عمومی موظف هستند بدون بررسی دلیل درخواست این اطلاعات، آنها را طبق ضوابطی در اختیار شهروندان بگذارند.


بستر خدمت به فرهنگ و هنر ایران برای همه فراهم است

نوش آبادی در پاسخ به پرسشی درباره موضع وزارت ارشاد در قبال فعالیت و ساخت فیلم توسط «جعفر پناهی» اظهار کرد: تا زمانی که اثری ارائه نشده، نمی توان درباره آن اظهار نظر کرد و بستر برای حضور همه افراد با هدف خدمت به فرهنگ و هنر ایران فراهم است و منعی برای حضور پیشکسوتان عرصه هنر وجود ندارد.

سخنگوی وزارت ارشاد افزود: همه آثار و تولیدات فرهنگی و هنری در چارچوب ضوابط و فارغ از اینکه چه شخصی اثر را تولید کرده است بررسی می شود. سیاست دولت و وزارت ارشاد گسترش کار در عرصه فرهنگ و هنر، بی حاشیه ساختن مسائل و استفاده از تمامی افرادی است که توانمندی لازم را داشته و قصد خدمت دارند.


وضعیت جعفر پناهی 

وی درباره فعالیت جعفر پناهی نیز گفت: نگاه وزارت ارشاد فردی نیست و بر اساس قانون عمل می کند؛ بر این اساس فعالیت ها بر اساس ضوابط، قوانین و مقررات کشور صورت می گیرد.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم فاصله افرادی که به هر دلیل مدتی از مردم دور شدند را نزدیک کنیم؛ از این رو بسترساز و زمینه ساز حضور نخبگان هستیم و نمی خواهیم فردی که به دلیل خطاهایی در گذشته محروم شده را به کلی محروم کنیم.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد با افرادی که محکومیت و محرومیت از حقوق اجتماعی دارند موضع سیاسی نمی گیرد و بر اساس قانون عمل می کند. در تولید فیلم و ارائه آن به جشنواره های خارجی نیز مسئولیتی متوجه وزارت ارشاد نیست.


وزارت ارشاد نگاه جزیره ای ندارد

سخنگوی وزارت ارشاد درباره اینکه آیا در بودجه پیشنهادی به برخی از معاونت های این وزارتخانه توجه ویژه ای شده است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ بخشی را فدای بخش دیگر نمی کند و نگاه جزیره ای نخواهد داشت. 

نوش آبادی افزود: در وزارت ارشاد قائل به رشد موزون همه بخش های فرهنگ و هنر هستیم و تا حد ممکن بخشی نگر نخواهیم بود.


عذرخواهی شجریان تحریف رسانه ای بود

سخنگوی وزارت ارشاد درباره اینکه آیا شرط فعالیت مجدد «محمدرضا شجریان» استاد آواز ایران را 'عذرخواهی' او از مردم دانسته بود، گفت: عبارت 'عذرخواهی' تحریف رسانه ای بود چرا که این عبارت را به کار نبرده ام؛ بلکه گفته بودم فاصله ای ایجاد شده و باید کمک کنند که این فاصله کم شود. ضمن اینکه وزارت ارشاد مسئولیت بررسی صلاحیت های عمومی افراد را ندارد و به بررسی توانمندی های هنری می پردازد.


مجوزی برای موسیقی رپ صادر نشده است

سخنگوی وزارت ارشاد درباره صدور مجوز موسیقی رپ و گفت آواز فارسی اظهار کرد: وزارت ارشاد تاکنون مجوزی در این مورد صادر نکرده است. اگر در جهت سیاست ها و برنامه های وزارت ارشاد از جمله بومی سازی و فرهنگ ایرانی باشد، مشکلی نداریم.

نوش آبادی افزود: هرچند سبک و سیاق کنونی دنیا با فرهنگ ایرانی و اسلامی سازگار نیست اما چنانچه بتواند با فرهنگ ما سازگاری پیدا کند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


تکذیب دخالت کمیسیون فرهنگی مجلس در صدور مجوز فیلم ها

سخنگوی وزارت ارشاد درباره شایعه دخالت کمیسیون فرهنگی در صدور مجوز فیلم ها گفت: کمیسیون فرهنگی، بخشی نظارتی است و تاکنون دخالت مستقیم در برنامه های فرهنگی و هنری نداشته است. 

نوش آبادی افزود: البته این کمیسیون پیشنهادهایی داشته و ما هم بر اساس احترام، آنها را بررسی کرده و مدنظر قرار دادیم. این تعامل و ارتباط وجود داشته و خواهد داشت اما دخالتی نبوده و این ادعا صحت ندارد و تکذیب می کنیم.


گلایه از لغو بی مورد کنسرت ها 

سخنگوی وزارت ارشاد درباره لغو برخی کنسرت های موسیقی در استان ها به رغم دریافت مجوزهای قانونی گفت: وزارت ارشاد هم از لغو بی مورد کنسرت ها در استان ها و شهرستان ها گلایه مند و ناخوشآیند است. 

نوش آبادی افزود: اعتقاد داریم وقتی مراحل قانونی اخذ مجوز طی می شود، دستگاه ها و نهادها باید ملزم به رعایت آن باشند. 

وی ادامه داد: گاهی به رغم صدور مجوز دخالت ها و حاشیه های بی موردی صورت می گیرد که سبب حساسیت و نگرانی مقام های سیاسی و امنیتی می شود و تصیمیم به تعویق یا لغو کنسرت می گیرند؛ البته ما از این موضوع استقبال نمی کنیم و گلایه مند هستیم. 

وی اضافه کرد: فرایند صدور مجوز به گونه ای است که نظرات تمامی مقامات مرتبط اخذ می شود.


کتاب تهمینه میلانی مجوز دارد

سخنگوی وزارت ارشاد درباره احضار «تهمینه میلانی» به دادگاه فرهنگ و رسانه هم گفت: دلیل احضار میلانی برای ما روشن نیست اما کتاب وی مجوز وزارت ارشاد دارد.

نوش آبادی افزود: البته شاید بخشی از مطالب منتشر شده در کتاب میلانی شاکی خصوصی یا مدعی العموم داشته باشد و بر این اساس احضار شده است؛ ضمن اینکه وزارت ارشاد هم درباره مجوزی که صادر کرده پاسخگو خواهد بود.


گروه های تندرو مصالح کشور را در نظر نمی گیرند

سخنگوی وزارت ارشاد درباره اقدامات برخی گروه های تندرو در عرصه فرهنگ و هنر گفت: عده ای هنجارشنکنی می کنند و بدون در نظر گرفتن مصالح کشور اقدامات خلاف عرف اجتماعی انجام می دهند.

نوش آبادی افزود: هر شخصی اعتراضی دارد باید از مجاری قانونی پیگیری کند؛ بی توجهی به نظم اجتماعی سبب ناامنی می شود و افرادی که دلسوز فرهنگ جامعه هستند باید به اصول پایبند باشند، چرا که بر اساس قانون اساسی همه مردم از حقوق یکسان برخوردار هستند.


ممیزی کتاب، دفاع از حقوق مردم است

سخنگوی وزارت ارشاد درباره ۱۲ ضابطه جدید برای ممیزی کتاب گفت: ممیزی کتاب یا محصولات فرهنگی قانونی است و ربطی به حقوق شهروندی ندارد؛ ممیزی دقیق، دفاع از حقوق مردم است، چرا که نباید آثار مسموم در جامعه ترویج شود.

نوش آبادی تصریح کرد: وزارت ارشاد با فضای متحجرانه فرهنگی مخالف است و تلاش می کند موانع توسعه و فضای باز فرهنگی را رفع کند. البته اجازه نخواهد داد آثار نامناسب و غیرمرتبط با آثار دینی ترویج داده شود.


برخوردی با شبکه الجزیره نشده است 

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت شبکه الجزیره در ایران گفت: مجوز فعالیت شبکه های خارجی در چارچوب قوانین کشورمان صادر شده و اگر بر این اساس عمل نکنند با آنها برخورد خواهد شد.

نوش آبادی با بیان اینکه شبکه های خارجی فعال در ایران باید به تعهدات خود التزام داشته باشند، افزود: تاکنون در این خصوص برخوردی با شبکه الجزیره صورت نگرفته است.


درباره آلبوم ناصر رزازی 

سخنگوی وزارت ارشاد درباره انتشار آلبوم «ناصر رزازی» خواننده و هنرمند کُرد که گفته می شود از وابستگان به گروهک های منحله است، اظهار کرد: درمورد آلبوم رزازی فقط بررسی محتوای اثر را داشته ایم و بر مبنای چارچوب مقررات و آیین نامه، نسبت به اعطای مجوز این اثر اقدام کردیم. 

نوش آبادی افزود: اگر فردی مشکلاتی غیر از حوزه های هنری خود دارد و سبقه امنیتی و سیاسی داشته است، به شخصیت هنری او و اثرش ربطی ندارد؛ البته اکنون در حال رسیدگی موضوع هستیم و بعد از نهایی شدن آن، اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص انجام خواهیم داد.


مجموعه تئاتر خاوران مرکز جشنواره تئاتر فجر نیست

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مجموعه تئاتر خاوران به عنوان مرکز جشنواره تئاتر فجر انتخاب شده است؟ گفت: مجموعه تئاتر شهر در حال تعمیر است و نظر بر این بود که مجموعه تئاتر خاوران به عنوان مرکز جشنواره تئاتر فجر به فعالیت خود بپردازد اما این تصمیم قطعی نشد.

نوش آبادی افزود: مقرر شد آثار نمایشی شرکت کننده در جشنواره فجر در تالارهای وحدت، حافظ و چهارسو برگزار شود.

وی درباره معرفی نشدن دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز اظهار کرد: قبول داریم که در برگزاری جشنواره تجسمی فجر تاخیر بوجود آمد و هنوز در انتخاب دبیر، دوستان به نتیجه نهایی نرسیده اند، اما قرار بر تعطیلی جشنواره های هنرهای تجسمی نیست.


اقتدار فرهنگی جذب هنرمندان است نه دور کردن آنان

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا حضور «جعفر پناهی» در جشنواره فیلم برلین، اقتدار فرهنگی وزارت ارشاد را زیر سئوال نمی برد؟ گفت: اقتدار فرهنگی بیشتر به جذب هنرمندان است نه اینکه افراد را از خود دور کنیم. 

نوش آبادی افزود: خطاها به طور حتم قابل پیگیری است و قرار نیست هر فردی که از صحنه کار و تلاش محروم شده، تا ابد به این فضا ادامه دهد. اقتدار فرهنگی این است که هر شخصی که در مقطعی از زمان به خطا رفته را شناسایی و جذب کنیم.

وی تاکید کرد: به طور حتم ما هم با کسانی که هویت ایرانی اسلامی را زیر سئوال ببرند و به نظام پایبند نباشند مشکل داریم و موافق آنها نیستیم. اما سیاست ما، جذب کسانی است که در مقطعی اشتباه می کردند و اکنون در صدد برگرداندن آنها به آغوش ملت ایران هستیم تا برای تقویت فرهنگ ایرانی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کمتر ایرانی پیدا می شود که به دنبال سیاه نمایی ارزش های خود باشد افزود: البته نقد کردن امری بدیهی است و ما نیز آن را می پذیریم. اما مطمئن باشید دشمنی کردن را تحمل نمی کنیم و بر این باوریم در داخل نظام هر نقد منصفانه ای قابل احترام است، اما وقتی دشمنی در میان باشد، برای هیچ یک از ما قابل تحمل نیست.


جشنواره های فجر بین المللی است

نوش آبادی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه جشنواره های موسوم به فجر تنها عنوان بین المللی دارند و واقعا بین المللی برگزار نمی شوند، گفت: جشنواره های فجر در تمام بخش ها اعم از فیلم، تئاتر و موسیقی، بین المللی است و امکان حضور هنرمندان از سایر کشورها در این جشنواره وجود دارد. جشنواره ای مانند جشنواره فیلم فجر هم امسال بین المللی برگزار می شود کما اینکه فیلم های خارجی هم برای حضور در این دوره مشخص شده اند.

وی ادامه داد: در بخش تئاتر فجر، ۱۰۶ نمایش به اجرا درخواهد آمد که از این عنوان ۱۲ نمایش، خارجی است.


تفاهم نامه ای برای تامین امنیت کنسرت ها

سخنگوی وزارت ارشاد درباره برنامه های وزارت ارشاد برای تامین امنیت کنسرت ها گفت: معاونت هنری وزارت ارشاد و نیروی انتظامی تفاهم نامه ای را برای تامین امنیت برگزاری کنسرت ها تنظیم کرده اند. 

نوش آبادی خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه دیدگاه های دو طرف لحاظ شده و به زودی با نظر وزیر ارشاد امضا و به استان ها ابلاغ خواهد شد.


رونمایی از ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی در جشنواره فجر 

نوش آبادی با اشاره به زمان سه هفته ای باقی مانده تا برگزاری جشنواره موسیقی فجر، گفت: مشکلات مالی ارکستر سمفونیک و اکستر ملی ایران رفع شده و این دو ارکستر در جشنواره موسیقی فجر رونمایی خواهد شد.

سخنگوی وزارت ارشاد اظهار امیدواری کرد که ارکسترهای موسیقی ملی، صدا و سیما و مجلسی هم در جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه بپردازند.


نامه جنتی به معاون رییس جمهوری برای حمایت از فیلمخانه ملی

نوش آبادی از ارسال نامه ای از سوی «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاون رییس جمهوری درباره لزوم حمایت از فیلمخانه ملی ایران خبر داد.

وی افزود: وزیر ارشاد در این نامه برای تجهیز امکانات فیلمخانه ملی ایران و بازسازی ساختمان آن، درخواست اعتبار و ردیف بودجه ویژه کرده است.


کاهش بودجه جشنواره امام رضا (ع) جبران می شود

نوش آبادی درباره دلیل کاهش بودجه جشنواره امام رضا (ع) گفت: این جشنواره هر ساله برگزار می شود و کاهش بودجه آن به معنی تعطیلی جشنواره نیست.

وی خاطرنشان کرد: کاهش بودجه جشنواره امام رضا (ع) از طریق دیگری جبران می شود و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت.


اصلاح پوستر چشنواره تئاتر فجر

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه پوستر جشنواره تئاتر فجر به احترام هنرمندان و منتقدان منصف اصلاح می شود، گفت: برای طراحی پوستر هزینه هایی شده است اما پس از انتقادات منصفانه، تصمیم به طراحی پوستر جدید گرفتیم.

نوش آبادی ادامه داد: سالن اصلی تئاتر شهر، چهارسو، تالار حافظ و تماشاخانه های ایرانشهر، هنرمندان و حوزه هنری در ایام برگزاری جشنواره تئاتر فجر، نمایش ها را روی صحنه می برند. این نمایش ها شامل ۱۰۶ نمایش خیابانی و ۷۷ نمایش صحنه ای است.


برخورد با عامل درز اخبار

سخنگوی وزارت ارشاد در واکنش به گلایه برخی خبرنگاران درباره انتشار اخبار این وزارتخانه در رسانه ای خاص پیش از اعلام رسمی، گفت: زمانی که این احکام صادر می شود به دست افرادی می رسد و شاید آنها احکام را در بیرون از وزارتخانه منتشر می کنند. 

نوش آبادی افزود: با این حال معتقدیم باید هرچه سریعتر از انتشار اخبار غیررسمی جلوگیری شود، چرا که تخلفی آشکار است و اگر مشاهده کنیم که اخبار پیش از اعلام رسمی به بیرون درز می کند به طور حتم برخورد خواهیم کرد.

نظر شما