شناسهٔ خبر: 27399 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاریخ ادبیات ایران در استانبول منتشر شد

کتاب «تاریخ ادبیات ایران از آغاز تا غزنویان»، با همکاری وابستگی فرهنگی ایران در استانبول منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، کتاب تاریخ ادبیات ایران از آغاز تا غزنویان به تالیف «محمت آتالای» از استادان ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر و به بازار عرضه شده است.

بخش اول تاریخ ادبیات ایران نگاهی به تاریخ ادبی ایران در دوران مادها، پارس ها، هخامنشیان، اسکندر، سلوکیان، پارت ها و اشکانیان دارد، بخش دوم این کتاب نیز، سیر ادبی تاریخ ایران در قبل از اسلام و مراحل تکاملی آن را در دوران حکومت طاهریان، صفاریان و سامانیان را مورد توجه قرار می دهد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،

این کتاب ادبی در قالب ۲۸۰ صفحه به همت انتشارات «دماوند استانبول» و حمایت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول به چاپ رسیده است.

کتاب نسخ خطی فارسی کتابخانه های مهم استانبول از جمله «راغب پاشا»، «حالت افندی»، «حکیم اوغلو» و «قاضی زاده محمد افندی» و جلد اول «آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان ترک» پس از مدت ها تلاش وابستگی فرهنگی کشورمان در استانبول چاپ و چندی پیش راهی بازار کتاب شد.

همچنین، با حمایت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول و تلاش گروه استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، کتاب دیگری تحت عنوان «تاریخ ادبیات ایران از آغاز تا روزگار ما» در حال تالیف است که به زودی مراحل چاپ و نشر آن آغاز می شود.

نظر شما