شناسهٔ خبر: 27421 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خواستار راه اندازی رشته اسلام شناسی توسط ایران در ارمنستان هستیم

رییس دانشگاه ایروان گفت: ما اسلام را با جمهوری اسلامی ایران می‌شناسیم و در میان پیشنهاد دیگر کشور ها، ما خواستار این بودیم که ایران، رشته اسلام‌شناسی را در ایروان دایر کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آرام سیمونیان رئیس دانشگاه دولتی ایروان با ابراز خوشحالی از برگزاری نشست در پژوهشگاه علوم انسانی گفت: در زمینه باستان‌شناسی می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم. ارمنستان در زمینۀ باستان‌شناسی بیشتر با باستان‌شناسان اروپا و آمریکا در ارتباط است که می توانیم در زمینۀ کاوش‌های و پژوهش‌های باستان‌شناسی با ایران همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی افزود: برای بررسی تاریخ هر دو کشور می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم. در دیدار از یکی از کشورها متاسفانه ساز «تار» را به عنوان یک ساز آذربایجانی معرفی کرده بودند که در واقع این یک ساز ایرانی است. امیدواریم بتوانیم دو فرهنگ ایرانی و ارمنی را به هم نزدیک کنیم.

رییس دانشگاه ایروان گفت: دانشگاه ایروان قدیمی‌ترین دانشگاه ارمنستان است که سال 1919 تاسیس شده است و 19 دانشکده دارد. اگرچه با 200 موسسه در ارتباط هستیم اما همکاری با پژوهشگاه را بسیار جدی و مهم قلمداد می‌کنیم. در رشته اسلام‌شناسی مایلیم که با ایران همکاری داشته باشیم و به متخصصان اسلام‌شناسی در دانشگاه ایروان نیاز داریم و امیدواریم که در مقاطع ارشد و دکترا تبادل دانشجو داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما اسلام را با جمهوری اسلامی ایران می‌شناسیم. کشورهای دیگر اسلامی پیشنهادهای بسیاری درباره تاسیس رشته اسلام‌شناسی داشتند که ما خواستار این بودیم که ایران، رشته اسلام‌شناسی را در ایروان دایر کند.

نظر شما