شناسهٔ خبر: 27456 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد سوم مجموعه اعجاز قرآن با گرایش شبهه ‌پژوهی منتشر می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محمدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیرگروه تفسیر موضوعی از آماده سازی پروژه «اعجاز قرآن» جهت انتشار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی محمدی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مدیرگروه تفسیر موضوعی با اعلام خبر اجرای پروژه «اعجاز قرآن»  در مرکز فرهنگ و معار قرآن افزود: این پروژه از سال ۱۳۸۷ شروع و هم اکنون جلد سوم این مجموعه در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید و پیش بینی می شود پروژه اعجاز قرآن با گرایش شبهه پژوهی به حدود ۸ جلد بالغ شود.

وی در بیان ضرورت انجام این پروژه بیان داشت: قرآن، اصلی ترین کتاب ما مسلمانان و تنها کتاب آسمانى است که دارای اعجاز بوده و از تحریف مصون مانده و همگان را به تحدی می طلبد. آنچه باعث شده قرآن با این صراحت تحدی کند و همه بشریت را به هماورد طلبی دعوت کند، اعجاز قرآن است که از مهمترین مباحث علوم قرآن و ریشه و پایه ای برای بسیاری از مباحث علوم و معارف قرآن است.  اگر معجزه بودن قرآن ثابت نشود دیگر قرآن کریم نقش هدایتی خود را به خوبی ایفا نمی کند و نمی تواند راهنمای مردم باشد. از این رو بحث از اعجاز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی ادامه داد: اهمیت این بحث موجب شده که از طرفی برای مسلمانان سوالات زیادی در باره اعجاز قرآن و وجوه آن به وجود آید و از طرف دیگر دشمنان قرآن و اسلام نیز به خوبی دریافته اند که تا باور به معجزه بودن قرآن بین جامعه مسلمانان وجود داشته باشد هیچ گاه نمی توانند به اهداف شوم خود برسند از این رو سیل شبهات را به سوی اعجاز روانه کرده اند.

نظر شما