شناسهٔ خبر: 27480 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طرح دریافت ورودیه از مراجعان به نمایشگاه کتاب تصویب نشد

در دومین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود آموزگار به‌عنوان سخنگوی این شورا انتخاب شد.

 محمود آموزگار سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران شد/ طرح دریافت ورودیه از مراجعان به تصویب نرسید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دومین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز (24 دی‌ماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این جلسه با رأی تمامی اعضاء، محمود آموزگار به‌عنوان سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

پیشنهاد واگذاری یکپارچه مدیریت اجرایی نمایشگاه به تشکل‌های نشر/ اخذ ورودیه از مراجعان به تصویب نرسید

محمود آموزگار، سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به مفاد دومین جلسه این شورا، گفت:‌ موضوع واگذاری مدیریت اجرایی نمایشگاه به تشکل‌های نشر نخستین موضوعی بود که در جلسه مطرح شد. در این جلسه اتحادیه ناشران و کتابفروشان پیشنهاد داد تا با همکاری سایر تشکل‌های نشر، مدیریت واحد، یکپارچه و حداکثری نمایشگاه را بر عهده گیرد.
 
وی افزود: در این ارتباط و بر اساس تصمیم شورا مقرر شد میان مجموعه تشکل‌های نشر و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هماهنگی‌های لازم برای رسیدن به یک تفاهمنامه انجام شود.
 
سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد:‌ همچنین درباره بودجه اجرایی نمایشگاه با توجه به مشکلات موجود، پیشنهادهایی ارائه شد. نخستین پیشنهاد اخذ ورودیه از مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه بود که به تصویب شورا نرسید. 
 
آموزگار افزود: دومین پیشنهاد نیز افزایش اجاره ‌بهای غرفه‌ها بود. کلیات این موضوع به تصویب رسید و چگونگی اجرا و جزئیات آن به جلسه مشترک مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و تشکل‌های نشر محول شد.
 
بر اساس این گزارش، در دومین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، علی‌اكبر اشعری، مشاور راهبردی پروژه باغ کتاب، مرتضی کاظمی، مشاور اقتصاد فرهنگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، جعفر همایی، مدیر نشر نی و ناشر برگزیده در نمایشگاه بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، مهدی اسماعیلی‌پور، رئیس شرکت‌های تعاونی ناشران، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، علی شجاعی‌صائین، مدیر اداره توسعه کتاب و کتابخوانی، علیرضا کرمانی، دبیر شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران و علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی حضور  داشتند.

نظر شما