شناسهٔ خبر: 27490 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ترانسفورمرها»، پیشتاز نامزدهای بدترین‌های سال سینمای جهان

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «ترانسفورمرها» پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۴ سینمای جهان در صدر فهرست نامزدهای جوایز تمشک طلایی قرار گرفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ فیلم اکشن «ترانسفورمرها: عصر انقراض» که تاکنون فروش جهانی بیش از یک میلیارد دلار را در گیشه جهانی رقم زده است، در هفت رشته جوایز تمشک طلایی برای بدترین‌های سال 2014 سینمای جهان از جمله بدترین فیلم و بدترین فیلمنامه نامزد شده است.

«مایکل بی»٬ کارگردان این فیلم هم برای بدترین کارگردانی نامزد تمشک طلایی شده است. این جایزه در سال ۱۹۸۰ با الگوبرداری از جوایز اسکار دست به انتخاب بدترین‌های سینمای سال زد٬ با این تفاوت که کمتر کسی حاضر است این جایزه را دریافت یا به آن افتخار کند.

پس از «ترانسفورمرها»٬ دو فیلم «نجات کریسمس» و «افسانه هرکول» هر کدام در شش بخش نامزد کسب جایزه تمشک طلایی شدند.

از چهره‌های مشهوری که برای این جایزه نه چندان غرورآفرین نامزد شده‌اند، در بخش بدترین بازیگران مرد نام‌هایی چون «نیکلاس کیج»٬ «آرنولد شوارتزنگر»٬ «مل گیبسون»٬ «آدام سندلر» و «کیفر ساترلند» دیده می‌شود.

«آدام سندلر» با 10 بار نامزد شدن و سه بار انتخاب شدن به عنوان بدترین بازیگر سال پس از «سیلوستر استالونه» (۱۴ بار نامزدی و ۴ بار بردن)‌ رکوردار است این در حالی است که «مدونا» بیش از هر هنرپیشه زن دیگری به عنوان بدترین بازیگر سال انتخاب شده است.

در بخش بازیگران زن هم «شارلیز ترون»٬ «درو باریمور»٬ «کامرون دیاز» و «سوزان ساراندون» برای نگرفتن این جایزه رقابت می‌کنند.

امسال جایزه دیگری هم به بخش‌های مختلف تمشک طلایی اضافه شده که "نجات یافته" نام دارد، برنده این جایزه که توسط مردم به صورت آنلاین انتخاب می‌شود از میان کسانی انتخاب می‌شود که در دوره‌های پیش برنده تمشک طلایی شدند٬ اما امسال توانستند با بازی قابل قبولی٬ خود را نجات دهند و امسال »بن افلک»٬ «جنیفر انیستون» و «کیانو ریوز» از نامزدهای این بخش هستند.

مراسم اهدای این جوایز که یک مجسمه تمشک رنگ شده با اسپری طلایی رنگ است٬ درست یک شب قبل از مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار می‌شود.

با اینکه بعید است امسال هم کسی بخواهد این جایزه را شخصا دریافت کند٬ اما این احتمال هم هست که مثل «ساندرا بولاک» و «هالی بری» که دوره‌های گذشته این جایزه را شخصا دریافت کردند٬ امسال هم از میان برندگان کسی پیدا شود تا جایزه بدترین سال را با دستان خود بگیرد.

نظر شما