شناسهٔ خبر: 27506 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقال ارزش ها به نسل بعدبا علوم انسانی

رئیس دانشگاه دولتی ایرون با بیان اینکه علوم انسانی در ساختن آینده بشر نقش دارد گفت: همت بالایی در حوزه علوم انسانی در ایران می بینم و به آینده روابط ایران و ارمنستان در حوزه علوم انسانی خوشبین هستم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آرام سیمونیان با اشاره به جایگاه علوم انسانی در علم امروز گفت: معتقدم نقش علوم انسانی در سیستم علم در جهان رو به رشد است و مخصوصا در دورانی جهانی شدن کل دنیا وقتی ارزش های انسانی و سیستم ارزش های انسانی در حال تحول است مهم است که دنیا دارای علوم انسانی باشد و این علم رو در حقیقت به عنوان یک تحول مهم برای تحول و پیشرفت جامعه بکار ببریم. 

وی افزود: علوم دیگر هم در کنار علوم انسانی مهم است ولی علوم انسانی برای پیشرفت های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است و سرنوشت ساز همه است. علوم انسانی باید بزرگی روحیه انسانیت را نشان بدهد و آن را در اختیار عموم مردم بگذارد؛ چراکه تمدن و فرهنگ بشریت دارای آینده است.

رئیس دانشگاه دولتی ایرون در پاسخ به سوالی در خصوص توجه کمتر به علوم انسانی نسبت به علوم دیگر گفت: در قرن بیستم اینگونه بود که توجه و اقبال دانشجویان به علوم دیگر مانند فیزیک و شیمی و رشته های صنعتی بیشتر بود، اما در قرن حاضر تحولاتی رخ داده و جذابیت علوم انسانی برای انسان ها در حال رشد است و به دلیل اینکه در زندگی روزمره و ساختن آینده بشر نقش دارد جذابیت این علوم هم بیشتر شده و برای اینکه بشود ارزش های سنتی و تمدنی را به نسل های بعدی انتقال داد علوم انسانی نقش مهمی ایفا می کند.

سیمونیان در خصوص شرایط علوم انسانی در ایران گفت: من معتقدم پتانسیل و نیروی خوبی در خصوص علوم انسانی در ایران بزرگ است و اگر به همکاری در خصوص علوم انسانی بین ایران و ارمنستان بپردازیم واقعا به آینده آن خوشبین هستم، دانشگاه دولتی ایروان از هر تلاشی برای اینکه همکاری و دوستی بین 2 کشور به ویژه بین دانشگاه ایروان و پژوهشگاه علوم انسانی ایرانی بیشتر توسعه پیدا کند، استقبال می کند.

وی با اشاره به نقاط قوت علوم انسانی در ایران گفت: برای تحول علوم انسانی به نظزم حمایت از طرف مردم و دولت هر کشوری بسیار مهم است و به نظرم این حمایت را در ایران دیده ام و آموزش عالی برای علوم انسانی همیشه باید تحت توجه دولت، کشور و دولت هر کشوری باشد تا بتواند متخصصین خوبی را تربیت کند و در خصوص ترویج علوم انسانی و گسترش آن مسئله ایثارگری مهم است و دانشجوی ایرانی که در حال تحصیل علوم انسانی است واقعا ایثارگر است و همت بزرگی دارد تا متخصص و پژوهشگر با سوادی شود.

رئیس دانشگاه دولتی ایرون اظهار داشت: علوم انسانی باید برای رشد هر کشوری در حوزه فرهنگی و تمدنی کمک کند و من این همت و کمک را در کشور ایران شاهد هستم و پژوهشگران در زمینه علوم انسانی همیشه باید بدانند که برای پیشرفت و قوی کردن کشورش همت داشته باشد و این همت را در دانشجو و دانشمندان ایرانی می بینم.

نظر شما