شناسهٔ خبر: 27560 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کتاب آبان» تازه‌ترین حرف آغداشلو را منتشر می‌کند

«سامر علی نقی» مدیر انتشارات آبان از انتشار مجموعه مقالات و مصاحبه‌های آیدین آغداشلو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ سامر علی نقی، مدیر فروش انتشارات «کتاب آبان» درباره این انتشارات گفت: انتشارات «کتاب آبان» فعالیت خود را از سال ۷۹ به‌صورت تخصصی در زمینه کتاب‌های هنری با موضوعات سینما، تئاتر، طراحی، گرافیک و خوشنویسی آغاز کرده و کتاب های آن توسط استادان مختلف نوشته‌شده و با جلد چرمی و فانتزی روانه بازار می شود.

علی نقی درباره کتاب‌های در دست چاپ این انتشارات نیز گفت: کتاب جدیدی که قرار است به زودی منتشر شود، مجموعه مقالات و مصاحبه‌های آیدین آغداشلو در زمینه‌های مختلف است که تا به حال چاپ‌ نشده‌اند. به گفته آغداشلو، این کتاب آخرین کتابی است که توسط او منتشر می‌شود و در حقیقت تکمیل کننده کتاب‌های دیگر این هنرمند است. این اثر اکنون در مرحله صحافی است و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است.

علی نقی در پاسخ به سؤالی درخصوص آخرین کتاب منتشر شده در زمینه هنر ادامه داد: «زیباشناسی در معماری» نام این اثر است که توسط یورگ کورت گروتر نوشته شده و مجتبی دولت‌خواه و سولماز همتی آن را ترجمه کرده‌اند. این کتاب حدود ۱۵ روز است که روانه بازار نشر شده.

وی درباره کتاب‌های ترجمه‌ای و تألیفی این انتشارات عنوان کرد: انتشارات «کتاب آبان» در هر دو زمینه کتاب‌های تألیفی و ترجمه‌ای فعالیت می‌کند و چاپ این کتاب‌ها به موضوع آن‌ها بستگی دارد. به‌طور مثال در زمینه کتاب‌های خوشنویسی از استادانی چون امیرخانی و موسوی جزایری  و در زمینه کتاب‌های تکنیک آواز و موسیقی و برخی از کتاب‌های طراحی با مداد رنگی از کتاب‌های ترجمه‌ای استفاده می‌کنیم.

به گفته این مقام مسئول در انتشارات «کتاب آبان»، از مجموع ۱۸۰ عنوان کتاب که تا کنون توسط این انتشارات منتشر شده‌اند حدود ۱۰۰ عنوان ترجمه‌ای و ۸۰ مورد آن تألیفی هستند.

علی نقی ادامه داد: مسئولان انتشارات پیش از اینکه به موضوع تالیفی یا ترجمه‌ای بودن کتاب‌ها توجه داشته باشند سعی می‌کنند سراغ کتابی بروند که جای خالی آن در بازار نشر احساس شود. به‌طورمعمول کتاب‌هایی که در زمینه موسیقی، طراحی و نقاشی منتشرشده‌اند اغلب ترجمه‌ای هستند و تا کنون توانسته‌اند مورد استقبال مخاطبان هم قرار بگیرند.

وی افزود: کتاب دیگری که توسط انتشارات «کتاب آبان» منتشر شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت «چشم عکاس» نام داشت که چاپ نخست آن در کمتر از شش ماه از زمان انتشار آن به پایان رسیده است. کتاب «چشم عکاس» اثری از مایکل فریمن با ترجمه زهرا ریحانی است که به بررسی طراحی و ترکیب بندی در عکاسی می‌پردازد. این کتاب تاکنون به ۱۶ زبان منتشر شده است. «چشم عکاس» همچنان با عکاسان سراسر دنیا صحبت می‌کند. در ایالات متحده، به تنهایی به صدهزار نسخه چاپی رسیده است و سیصد هزار نسخه نیز در سرتاسر جهان منتشر شده است. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه هر فردی می‌تواند توانایی دیدن و گرفتن عکس‌های دیجیتالی بی‌نظیر را در خود گسترش دهد.

نظر شما