شناسهٔ خبر: 27570 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سیری در جهان کافکا» سیاوش جمادی به چاپ سوم رسید

سومین نوبت انتشار کتاب «سیری در جهان کافکا» نوشته سیاوش جمادی، مترجم و محقق شناخته شده حوزه فلسفه آلمانی، نیز منتشر شد. این کتاب در بیست و دومین دوره جایزه کتاب سال ایران در سال 1382 به عنوان اثر برگزیده در حوزه ادبیات انتخاب شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ فرانتس کافکا، در میان شاغلان به فلسفه در تمامی دنیا محوبیت خاصی دارد و تاکنون کتاب‌های تحقیقی و تفسیری بسیاری درباره این داستان‌نویس نوشته شده است. «سیری در جهان کافکا» نوشته سیاوش جمادی یکی از معروفترین کتاب‌های تالیفی متفکران ایرانی درباره کافکاست. این کتاب در بیست و دومین دوره جایزه کتاب سال ایران در سال ۱۳۸۲ به عنوان اثر برگزیده در حوزه ادبیات انتخاب شد.

جمادی این کتاب را در دو بخش کلی با عناوین «نه این و نه آن» و «تفسیر دینی جهان کافکا» به مرحله نگارش درآورده است. بخش نخست ۱۱ فصل دارد که در آن به ترتیب این مباحث مطرح شده اند: «بیماری و هنر کافکا»، «رئالیسم هویت و غیریت»، «ادبیات همچون تماشاگه خویش»، «مقصد هست، اما راه نیست»، «محاکمه؛ دادگاه ویژه انسانی»، «جنگ نفسانی در جهان کافکا»، «مفهوم تعلیق»، «ناتمامی و بی‌سرانجامی»، «پیوند هنر و زندگی کافکا» و «قصر: سفر در هفت حجاب حقیقت».

بخش دوم کتاب نیز شامل ۶ فصل است و در آن مباحثی چون: «تفسیر یا تحریف»، «داوری، زایمانی در ستایش زایندگی»، «مرده ریگ کنیسه»، «کافکا و کابالیسم»، «پزشک دهکده؛ بادافره فریب آگاهی» و «نتیجه» مطرح شده‌اند.

نظر شما