شناسهٔ خبر: 27576 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از 5 جلد کتاب نیاز سنجی‌های پژوهشی حوزه های علمیه

معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور از تدوین و رونمایی از 5 جلد کتاب نیازسنجی های پژوهشی با موضوعات علوم قرآنی و تفسیر، روانشناسی، علوم تربیتی، اقتصاد اسلامی و ادبیات داستانی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید علی عماد با اعلام این خبر گفت : این نیازسنجی ها با هدف بررسی نیازهای پژوهشی دستگاه های مختلف علمی و اجرایی کشور و معرفی این نیازها به پژوهشگران دینی تدوین شده است. مجموعه این نیاز سنجی ها ، 12 جلد خواهد بود که تاکنون یک جلد آن با موضوع نیازسنجی های فقهی منتشر شده و 5 جلد آن نیز آماده ارائه می باشد.

وی با بیان اینکه این رونمایی همزمان با همایش کتاب سال حوزه اتفاق می افتد، افزود: در اهداف غایی این طرح، تدوین نیازسنجی در موضوعات کلان مانند اقتصاد مقاومتی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، تحولات علمی نیز طراحی شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های حمایتی، امکان تدوین این نیازسنجی ها  نیز فراهم شود.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور گفت : یکی از اهداف مهم نیازسنجی، معرفی و اولویت بندی نیازهای پژوهشی مراکز مختلف و دستگاه های اجرایی و تولید این پژوهش ها در قالب مقاله، کتاب یا پایان نامه های علمی با رفع این نیازهای علمی  است.

نظر شما