شناسهٔ خبر: 27597 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی: فیلم‌های دارای ممنوعیت اکران میراث گذشته است

علی جنتی می‌گوید فیلم‌هایی که مدتی است با ممنوعیت اکران روبه‌رو شده‌اند میراث دولت قبل است و در دوره جدید همه مجوزها با دقت صادر شده و پای آنها می‌ایستد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی جنتی در آیین رونمایی از سامانه دسترسی به منابع تصویری سی و سومین جشنواره فیلم فجر تأکیدکرد فیلم‌های دارای ممنوعیت اکران از گذشته به ارث رسیده‌اند و در دوره جدید تلاش شد مجوز ساخت با دقت بسیاری ارائه شود و پس از آن پای مجوز می‌ایستیم که همه مجوزها اکران شود.

با بیان اینکه یکی از نکاتی که از ابتدا به دنبال آن بودیم کاهش تصدی‌گری دولت در اجرا است، گفت: مواردی مثل جشنواره فیلم، تئاتر، موسیقی، نمایشگاه کتاب و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از مواردی است که وزارت فرهنگ باید سیاستگذار، برنامه‌ریز و ناظر آن باشد.

وی افزود: از ابتدا اعلام کرده‌ایم که برای واگذاری این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها آمادگی داریم و جشنواره رسانه‌های دیجیتال را نیز با موفقیت واگذار کرده ایم.

وزیر فرهنگ یادآور شد: در حوزه کتاب نیز نمایشگاه اردیبهشت ماه کتاب را عملاً واگذار کرده ایم و به ناشران و تشکل‌های نشر گفته‌ایم که خودشان کار را برعهده بگیرند و همین سیاست را درباره جشنواره‌های سینمایی و دهه فجر نیز دنبال می‌کنیم.

اپراتوری که وزیر ارشاد مشترک آن است

علی جنتی همچنین اظهار کرد: یک سال و نیم تا دو سال و نیم پیش نامی از اپراتور سوم همراه وجود نداشت اما این اپراتور کم کم جای خود را پیدا می‌کند.

وزیر فرهنگ افزود: به دلیل اینکه از این اپراتور استفاده می‌کردم ضعف‌هایی در آنتن دهی وجود داشت که بابت آن گلایه می‌کردیم اما اکنون وضعیت بهتر شده است.

وی با بیان برخی اقدامات انجام شده در ۱۶ ماه گذشته از آغاز به کار دولت یازدهم گفت: زمانی که به وزارت فرهنگ آمدم جلساتی با سینماگران برگزار کردم که بسیاری عنوان می‌کردند ۴ یا ۸ سال است پا به وزارت ارشاد نگذاشته‌اند یا برخی از آنها از ارائه فیلم خود به جشنواره فیلم فجر امتناع می‌کردند.

اهالی سینما در دوره جدید بانشاط شده‌اند

جنتی یادآور شد: برای مثال فیلم «رستاخیز» در سال ۹۱ آماده شده بود اما سینماگر حاضر به ارائه فیلم به جشنواره نبود که این رخدادها به دلیل سرخوردگی ایجاد شده در اهالی سینما بود اما اکنون اهالی سینما نشاطی پیدا کردند.

عضو کابینه یازدهم بیان کرد: برای مثال اکنون خانه سینما که بسته شده بود باز شده، سینماهای جدیدی به مجموعه سینماها اضافه شده است و در حالی که یکی از معضلات سینما، یأس سینماداران و تغییر کاربری سینماها بود اما با طرح هایی مانند سینما سلام، مردم با سینما آشتی کردند.

تجهیز ۳۳۰ سالن سینما به سیستم دیجیتال

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تجهیز ۳۳۰ سالن سینمای کشور به سیستم دیجیتال خبر داد.

نظر شما