شناسهٔ خبر: 27682 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگارش طرح فلسفه محض تمام شد

عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از اتمام نگارش طرح فلسفه محض در پژوهشگاه خبر داد و گفت: اکنون این پروژه به ساختاربندی رسیده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام حسین عشاقی عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: این پروژه به منظور تدوین طرح فلسفه نو و جدیدی است که اکنون مرحله تدوین مبانی به اتمام رسیده و از سوی پژوهشگاه زیر چاپ رفته است.

 وی با اشاره به اینکه بخش مبانی در یک مجلد منتشر خواهد شد، گفت: بخش بعدی پرداختن به حوزه ساختارها و اهداف و رویکردها است. این پروژه به منظور تأمین نیاز جامعه آغاز نشده است بلکه بحث فهم واقع است که ما به نظرمان موضوع فلسفه که به نظر عده‌ای اساتید و بزرگان روش درستی نداشت باید عوض می‌شد بنابراین ما دراین پروژه مشغول تغییر مسائل مربوط به کل فلسفه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در زمینه موضوع فلسفه انتقاداتی داشته، اظهار داشت: ما طرح و انتقادی داشتیم راجع به موضوع فلسفه بنابراین تلاش داریم همین موضوع فلسفه را نقد کنیم و سپس پیشنهاد جایگزین دراین حوزه ارائه دهیم، بعد از عمل به این موضوع قاعدتاً باید مسائل عوض شود.

وی درباره برپایی جلسه نقد «موضوع فلسفه» در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم گفت: این نشست دوشنبه، 29 دی ماه با سخنرانی اساتیدی چون حجج اسلام سلیمانی امیری و بهرام دلیر و ابوالحسن غفاری ساعت 10 تا 12 برپا می‌شود.

براساس این گزارش، این نشست با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و دانش پژوهان در تالار معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس: قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار خواهد شد

نظر شما