شناسهٔ خبر: 27816 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ماجرای باز شدن پای اولین ماشین سواری به ایران در شماره جدید «بهارستان»

جدیدترین شماره نشریه اکترونیکی «بهارستان» ماجرای ورود نخستین ماشین سورای به کشور را روایت کرده است و عکس‌هایی از ماشین‌های اولیه در ایران را به نمایش گذاشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ باز شدن پای اولین اتومبیل به ایران هم مثل خیلی اولین‌های فرنگی دیگر به دوران قاجار باز می‌گردد. این ماشین که ساخت کارخانه رنوی فرانسه بود به سفارش مظفرالدین شاه و با راننده و خدم و حشم فرنگی‌اش وارد ایران شد تا در کوچه پس کوچه‌های مالروی آن زمان شاه را سواری دهد.

جدیدترین شماره نشریه اکترونیکی بهارستان ماجرای ورود نخستین ماشین سورای به کشور را روایت کرده است و عکسهایی از ماشینهای اولیه در ایران را به نمایش گذاشته است. درمیان این عکسها اولین پیکان تولید شده در ایران، نوستالوژی این خودروی ایرانی را تداعی می‌کند.

در بخش یک سند نشریه الکترونیکی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران  سندی از زیرآب زنی سرتیپ مصطفی امجدی رئیس اداره سوم ساواک نسبت به همکارانش آورده شده است. نمونه‌های دیگری از هنرنمایی‌ها و یادداشتهای روزانه سلطان صاحب‌قران را نیز می‌توان در این نشریه خواند. این نشریه الکترونیکی را در اینجابخوانید.

نظر شما