شناسهٔ خبر: 27825 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین نامه های آموزشی کاردانی تا دکتری دانشگاه آزاد تغییر کرد

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیین‌نامه‌های آموزشی کاردانی تا دکتری تغییر کرده و این تغییر به محض تصویب ابلاغ خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر حسن گیوریان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان که با حضور تعدادی از مدیران گروه‌های آموزشی و با عنوان کارگاه‌های آموزشی برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، با اعلام اینکه مجموعه گزارش‌ها را ارائه و منتقل خواهد کرد، به توضیح جامع آیین‌نامه‌های آموزشی با محوریت جلسه پرداخت و در پاسخ به پرسش‌های مطرح‌شده، زمینه ارتقای کیفی را نیازمند توجه جدی دانست و گفت: باید با صبوری و زحمت مجری مجموعه مقررات باشیم.

وی یکی از شاکله‌های ارتقای آموزشی را وابسته به تنظیم طرح درس اعلام کرد و یادآور شد: تنظیم و ارائه طرح درس می‌تواند تکلیف و وظیفه استاد و دانشجو را در یک مدت زمانی در قالب ترم تحصیلی مشخص کند و استاد ملزم به طرح مباحث مربوط به سرفصل‌های علمی باشد و با توجه به تخصص، سرفصل درس را روزآمد طراحی  و پیشنهادهای خود را مطرح کند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد رشته‌های جدید (بین رشته‌ای) گفت: ابتدا باید سرفصل تدوین و به شورای گسترش ارسال شود؛ در صورتی که سرفصل وجود ندارد، باید خود واحد پیشنهاد دهد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه‌های آموزشی کاردانی تا دکتری تغییر کرده و به محض تصویب ابلاغ خواهد شد، افزود: این در حالی است که در نظام آموزشی، اصول ثابت است ولی سایر پیشنهادها درخصوص تغییرات، قابل بررسی است.

وی بر برخورد مناسب با دانشجویان فعلی که زمینه‌ساز سرمایه حضور دانشجویان بعدی هستند، تاکید کرد و گفت: دانشجو بهترین عامل تبلیغ توفیق‌های یک واحد دانشگاهی است و واحد دانشگاهی باید با برنامه مناسب، تهدید رقابت‌ها را به فرصت پذیرش دانشجو تبدیل کند.

گیوریان با توجه به سیاست‌های سازمانی اعلام کرد: باید از ظرفیت موجود دانشگاه بیشتر استفاده کنیم تا با توجه به تجربه‌های موفق بتوانیم شاخصه‌های آموزشی را ارتقا دهیم.

رئیس واحد دامغان در آغاز این جلسه گفت: گزارش مختصر از واحد دامغان، حکایت از توفیقات آموزشی-پژوهشی دارد که به دنبال هماهنگی و حسن توجه حوزه‌های عملیاتی قابل مشاهده است و این توفیقات با توجه به تدبیر اعضای هیئت علمی و روسای قبلی معنا دارد.

نظر شما