شناسهٔ خبر: 27858 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گلی ترقی، به کتابفروشی آینده می‌رود

کتابفروشی آینده در ادامه سلسله نشست‌های صبح پنجشنبه‌ها، دوم بهمن میزبان گلی ترقی، داستان‌نویس پیشکسوت می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی دهباشی،  یکی از برگزارکنندگان این نشست گفت: گلی ترقی، بانوی پیشکسوت داستان‌نویسی ایران، ششمین میهمان کتابفروشی آینده است.
گلی ترقی، به کتابفروشی آینده می‌رود
وی اظهار کرد: گلی ترقی در این نشست، به پرسش علاقه‌مندان داستان‌نویسی ایران و چگونگی و انگیزه تألیف کتاب‌های خود به علاقه‌مندانش پاسخ می‌گوید.

 گلی ترقی در ۱۷ مهر ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. پدرش لطف‌الله ترقی مدیر مجله ترقی بود. او در خیابان خوشبختی تهران به دنیا آمد و در شمیران به مدرسه و سپس به دبیرستان انوشیروان دادگر رفت. در ۱۹۵۴ پس از به پایان رساندن سیکل اول دبیرستان به آمریکا رفت. ۶ سال در آمریکا زندگی کرد و در رشته فلسفه فارغ‌التحصیل شد و از آنجا که زندگی در آمریکا را دوست نداشت، به ایران بازگشت.

ترقی پس از بازگشت  به داستان‌نویسی روی آورد. او ۹ سال در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تدریس در رشته شناخت اساطیر و نمادهای آغازین پرداخت، سپس به فرانسه رفت.

«بزرگ بانوی روح من»، «اتوبوس شمیران»، و «خانه‌ای در آسمان» در میان چندین آثار ترقی ازجمله مهم‌ترین داستان‌های او به شمار می‌رود.

دیدار و گفت‌وگو با گلی ترقی، پنجشنبه، دوم بهمن از ساعت ۹ تا ۱۱ در محل این کتابفروشی واقع در خیابان حضرت ولیعصر (عج)، سه‌راه زعفرانیه، کوچه عارف نسب، شماره ۱۲ برگزار می‌شود.

نظر شما