شناسهٔ خبر: 27878 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سند فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز رونمایی شد

سند فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از تصویب در شورای فرهنگی این دانشگاه تدوین و رونمایی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم رونمایی از سند فرهنگی این دانشگاه گفت: مشکلی که در کشور و همچنین استان فارس وجود دارد تعدد مسئولان فرهنگی در عرصه‌های مختلف است. برای اثربخش بودن فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی باید حرکت بر مبنای یک سند انسجام پیدا می‌کرد.

 

وی ادامه داد: به سبب نبود این هماهنگی، یکدلی لازم در فعالیت‌های فرهنگی وجود نداشت و کارها پراکنده و روش‌های اجرایی متعدد بود و به همین دلیل برآیند امور رضایت‌بخش نبود.

 

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم با تدوین این سند فرهنگی که به تایید شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی رسیده، فعالان عرصه فرهنگ در این دانشگاه اعم از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی، ستاد اقامه نماز، گروه معارف اسلامی، ستاد حجاب و عفاف، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گروه اخلاق پزشکی و ... به این سند ملتزم و هماهنگ شوند.

وی در ادامه بیان کرد: سند فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اسفند ماه 91 در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی‌های نهایی و ویرایش‌های ضروری کامل شد.

 

ایمانیه خاطرنشان کرد: اسناد بالادستی سند شامل قرآن کریم، راهبردهای پیامبر (ص) و ائمه اطهار، سند چشم‌انداز 20 ساله نظام، سیاست‌های فرهنگی وزارت بهداشت و سند فرهنگی استان فارس است.

 

به گفته وی، این سند هفت محور، 21 راهبرد و 41 اقدام عملی دارد و مهم‌ترین اصل در نتیجه‌بخش بودن آن پایش و اجرا است.

 

محبت الهی، ایمان به اخلاق اسلامی، کرامت انسانی، خودباوری، عدالت‌طلبی، نظم و اخلاق حرفه‌ای، امیدواری، نشاط و سلامت، خردورزی، آزادمنشی و حقیقت‌جویی از جمله محورهای سند توسعه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بودند که ایمانیه به آن اشاره کرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، وی با توصیف این سند به عنوان مانیفست عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: دغدغه ما این است که این سند به کتابی در کنار سایر کتاب‌های کتابخانه تبدیل نشود و قابلیت اجرایی پیدا کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان گفت: مجری این سند شورای فرهنگی دانشگاه و بهروز به‌نژاد مدیر مرکز قرآن و عترت (ع) دانشگاه علوم پزشکی شیراز ناظر بر اجرای آن خواهد بود.

نظر شما