شناسهٔ خبر: 27882 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راهيابی 8 اثر به مرحله دوم كتاب سال در گروه ادبیات با موضوع زبان

دبیرخانه سی‌و دومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی آثار راه یافته به مرحله دوم داوری در گروه ادبیات با موضوع زبان را اعلام کرد. در این گروه 8 اثر به مرحله دوم رسیده است.

 راهيابي 8 اثر  به مرحله دوم كتاب سال در گروه ادبیات با موضوع زبان

 

 

 

 به گزارش فرهنگ امروز  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حوزه زبان‌های باستانی، لهجه‌ها و گویش‌ها سه کتاب با عنوان‌های «آبان یشت (سرود اوستایی در ستایش اردوی سوراناهید)»، تألیف چنگیز مولایی از انتشارات مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی، «بررسی دینکرد ششم»، تألیف مهشید میرفخرایی و «درآمدی بر زبان بلخی»، تألیف محمود جعفری دهقی، از انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به مرحله دوم رسیده‌اند.

 در حوزه زبانشناسی سه کتاب به مرحله دوم رسیده‌اند که در بخش تالیف شامل کتاب‌های «رده شناسی زبان»، تألیف پرویز البرزی، از انتشارات امیرکبیر و «رده شناسی زبان‌های ایرانی»، تألیف محمد دبیرمقدم  از انتشارات سمت است و در بخش ترجمه تنها کتاب «واژه ها بدون معنی»، تألیف کریستوفر گوکر، ترجمة کوروش صفوی، از انتشارات علمی انتخاب شده ‌است.

 در حوزه زبان‌ زبان‌های دیگر کتاب «فرهنگ اصطلاحات و عبارات رایج فارسی به انگلیسی»، تألیف محمدرضا باطنی از  انتشارات فرهنگ معاصر و در حوزه زبان فارسی کتاب «فرهنگ پارسی بر پایه واژگان نژاده و ناب»، تألیف سیمین حلالی، از انتشارات معین به مرحله دوم سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی رسیده‌اند.

 سی‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی بهمن‌ماه امسال از سوی موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

نظر شما