شناسهٔ خبر: 27887 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پول‌های کنسرت کیتارو کجاست؟ حقوق نوازندگان چه شد؟

همه چیز خوب پیش می‌رفت. بسیاری از اهالی و علاقه مندان به موسیقی آمدند و اجرای کیتارو را دیدند. اما روز ۲۷ مهر کنسرت لغو شد و این آغازی بود برای سریال حاشیه‌های کنسرت کیتارو.

پول‌های کنسرت کیتارو کجاست؟ حقوق نوازندگان چه شد؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسینم؛‌ اواخر مهر امسال بود که ماسانوری تاکاهاشی یا‌‌‌ همان «کیتارو» به ایران آمد و کنسرتش را برگزار کرد و پولش را گرفت و به سلامت هم رفت. در ابتدا قرار بود کنسرت در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ مهر در سالن وزارت کشور برگزار شود که با استقبال علاقه مندان برای یک روز دیگر در ۲۷ مهر هم تمدید شد.


همه چیز خوب پیش می‌رفت. بسیاری از اهالی و علاقه مندان به موسیقی آمدند و اجرای کیتارو را دیدند. اما روز ۲۷ مهر کنسرت لغو شد و این آغازی بود برای سریال حاشیه‌های کنسرت کیتارو. اکنون که سه ماه از کنسرت «کیتارو» گذشته و به احتمال فراوان ماسانوری تاکاهاشی در یکی از مناطق کوهستانی امریکا مشغول تنفس هوای پاک و شاید نوشتن قطعه‌ای جدید است؛ حاشیه‌های آن کنسرت هنوز ادامه دارد.

اما سریال حاشیه‌ها؛

نوازندگان ارکستری که کیتارو را در کنسرتش همراهی کردند، تا همین امروز یکم بهمن ۱۳۹۳ هنوز تمام حقوقشان را دریافت نکرده‌اند. بردیا کیارس که در آن اجرا مایس‌تر ارکستر بود، در صحبتی با خبرنگار تسنیم اعلام کرد که نوازندگان ارکستری که کیتارو را همراهی می‌کردند هنوز تمام دستمزدشان را دریافت نکرده‌اند.

از سوی دیگر پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود دو ماه پیش به خبرنگار تسنیم گفته بود که حقوق نوازندگان طی یک هفته پرداخت می‌شود.

بعد از کنسرت تا همین چند روز پیش سازهای بنیاد رودکی در تالار وزارت کشور گرو گرفته شده بودند. این ساز‌ها برای کنسرت کیتارو به تالار وزارت کشور برده شده بود و به دلیل بدهکاری برگزار کنندگان کنسرت، اجازه خروج ساز‌ها از تالار داده نشد.

در مدتی که سازهای بنیاد رودکی در گروی پول کنسرت «کیتارو» بود، ارکسترهای دیگر امکان استفاده از این ساز‌ها را نداشتند. در شب آخری که کنسرت کیتارو لغو شد، بیش از نیمی از بلیت‌های سالن ۳ هزار نفری وزارت کشور به فروش رفته بود. اما کنون که سه ماه از آن زمان می‌گذرد، بسیاری از خریداران بلیت در آن شب، نتوانسته‌اند پولشان را پس بگیرند. تکلیف این پول‌ها چیست و پول‌ها در این مدت دست چه کسی مانده است؟

با توجه به اینکه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را متولی کنسرت «کیتارو» معرفی کرد و پیروز ارجمند در نشست خبری این کنسرت گفته بود که این کنسرت را دفتر موسیقی با همکاری یک شرکت خصوصی برگزار می‌کند، حال همین دفتر موسیقی باید پاسخگوی همه این مشکلات باشد.

اما متاسفانه مدیر کل دفتر موسیقی مدت زیادی است که پاسخ تلفن‌هایش را نمی‌دهد و از هر فرصتی هم برای تاختن به سمت خبرنگاران استفاده می‌کند. ارجمند در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی «شهناز» در اصفهان، برای تبرعه کردن خود، بهترین تاکتیک را حمله تشخیص داد. ارجمند به خبرنگاران گله کرد که چرا به کارهای او انتقاد وارد می‌کنند.

همه حاشیه‌های کنسرت «کیتارو» در حالی رخ می‌دهد که این کنسرت رکورد قیمت بلیت برای کنسرت‌های ایران را شکست و این رقم را به ۱۹۵ هزار تومان رساند.

پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی که اداره مطبوعش را متولی برگزاری کنسرت «کیتارو» می‌دانست، دیگر پاسخگوی این رخداد‌ها نیست، بهتر است علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگوی این مسائل باشد. که البته او هم در ظاهر سکوت کرده است.

نظر شما